0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här i denna länk kan kanske vara ett tipps!https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=81136.msg825861#msg825861Har själv ändrar i service menyn, så den skall också avfrostar en gång om dygnet.
Ja det är inte ovanligt att tryckvakten som känner av tryckskillnaden över kondensorn när den blir igen isad och ger upp och sluter konturneligt och då blockeras starten av kompressorn.
Hej, jag har fått problem med min ivt490 från 2006, nu när den verkligen behövs som mest.Det som händer är att den står i avfrostningsläge och eltillskotten går ej in, vilket resulterar i att värmevattnet sjunker ner till runt 20 grader. Då hade den stått i avfrostningsläge kanske 10-12 timmar.Men man kan köra igång kompressorn via servicemenyn.Provade då att enbart köra med enbart tillskott ”i servicemenyn” och får upp temperaturen igen till värmevattnet låter den gå så i ett dygn, och sedan gick över till normalläge, och då funkade allt som det skulle i ungefär 2 dagar, och nu är jag tillbaka på ruta ett.Kan även tillägga att jag förra året bytte både expansionskärl då det var trasigt, och även startreläet och startkondensator till kompressorn då den interna säkringen gick i pumpen, men så är inte fallet denna gång.Någon som har haft liknande problem?