Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: bepase
« skrivet: 02 juni 2009, 19:02:04 »

hej.

e5 betyder dålig kontakt kabel anslutningar vid kretskortet i innomhus delen.
kan även vara skadat kretskort i inne delen.

krister

Tack för infon - får kolla kabelanslutningar mm i helgen. Hade ett trasig kretskort i innerdelen och jag fick ett nytt skickat till mig i höstas efter kontakt med FOMA. Det är lite upp och ned med elstabiliteten "på landet". Kanske det är orsaken att det inte håller.
Skrivet av: bepase
« skrivet: 02 juni 2009, 18:59:49 »

Har du bara försökt kontakta Beijer via mail och inte på något annat sätt (t ex telefon eller att gå dit och prata med dem)? Det kan ju vara så enkelt som att ingen kollar av den mailadress du skickar på, eller att deras internetoperatör har fått för sig att spamflagga alla mail som kommer via din internetoperatör (jag har det problemet på jobbet, mail härifrån till en av våra kunder rensas bort automatiskt i och med att det för några år sedan kom en massa spam via den lokala internetoperatör som vi använder).

Jo då -nog har det tagit emot mailen allt. Fått "Lässvar" från BeijerBygg.
Tro det eller ej - fick idag ett trevligt svar från Henrik Swerlander som är Nordic Product Manager på BeijerBygg. (Glöm det att Beijer suger). Tydligen jobbar man sedan en tid tillbaka med ansvarig på fd FOMA ang garantier, kanaler för service mm mm.
Han både ringde (satt tyvärr i möte) och mailade. Lovad ytterligare info under morgondagen. :D

Skrivet av: greven1
« skrivet: 02 juni 2009, 12:24:26 »

hej.

e5 betyder dålig kontakt kabel anslutningar vid kretskortet i innomhus delen.
kan även vara skadat kretskort i inne delen.

krister
Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 02 juni 2009, 10:04:23 »

Har du bara försökt kontakta Beijer via mail och inte på något annat sätt (t ex telefon eller att gå dit och prata med dem)? Det kan ju vara så enkelt som att ingen kollar av den mailadress du skickar på, eller att deras internetoperatör har fått för sig att spamflagga alla mail som kommer via din internetoperatör (jag har det problemet på jobbet, mail härifrån till en av våra kunder rensas bort automatiskt i och med att det för några år sedan kom en massa spam via den lokala internetoperatör som vi använder).
Skrivet av: bepase
« skrivet: 01 juni 2009, 21:12:55 »

Tack för infon.
Mailade Jula i söndags och fick svar redan idag 1/6 från deras reklamationsavdelning  Thumbsup.
Återstår att se vad som händer - Beijer Bygg suger ju och har fortfarande inte hört av sig.  knUp
Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 28 maj 2009, 21:47:33 »

I programvarubeskrivningen för Foma's L/V-modell finns en felkodlista med men just E5 saknas där. Dock verkar det som om alla felkoder på E har med inomhusdelen att göra medan koder för fel i utomhusdelen börjar på F.

En gissning är att det skulle kunna vara frågan om fel på en tempgivare i inomhusdelen.

Åtminstone för de Foma-värmepumpar som Jula har sålt och har garantiansvar för, har kylfirman York tagit över servicen och de har också tillgång till reservdelar, prova att höra med dem i första hand om Beijer inte vill hjälpa till.

En annan möjlighet att få hjälp skulle kunna vara att höra med "Greven" som säljer samma maskiner under annat namn och som själv har kontakter med den fabrik i Kina som även levererade åt Foma.
Skrivet av: bepase
« skrivet: 28 maj 2009, 19:29:33 »

Hej alla

Har en FOMA 4500 som naturligtvis lagt av lagom till FOMA's konkande huvuddunk. Den visar felkoden E5 när man kör självtestet enligt FOMA's hemsida. Nån som vet vad denna felkod betyder? Har stått still i 3 veckor. Varit "på" Beijer Bygg som sålde värmepumpen för ett år sedan. Trots flera mail så får man inte ens en respons från dem trots att de tagit emot och läst mailen. >:(

/Bengan

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!