Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: KöprÃ¥d för öppen planlösning - Black Week/Black Friday  (läst 1265 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad niclas_a

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej på er,

Vi är inne i sluttampen i en totalrenovering av vårt hus/radhus länga med öppen planlösning, suterräng med ca. 80 m2 på övervåning och 45m2 nedervåning.
Har suttit el-element i hela huset tidigare och vi behåller nu dessa i sovrummen både uppe och nere samt toaletten där vi inte har renoverat och lagt golvvärme ännu.
Bor i södra sverige - Småland.

Kan absolut INGENTING om det här förut men är ganska galen av mig när jag väl börjar nörda in mig i nÃ¥got - är dessutom tekniknörd i grunden.  ::)
Vi har en maxbudget på ca. 13' +/- någon tusenlapp för själva värmepumpen och installationen har vi pratat med en lokal installationsfirma som tar installationen även ifall
vi beställer själva pumpen från nätet exempelvis.

Någon som har något köptips på modell/märke?
Svärfar ville köpa en Samsung pÃ¥ ELON för 7 999:- men utan att läst pÃ¥ alldeles för mycket om den fick jag känslan av billig konsumentskit som säljs till dom som lyssnar och litar pÃ¥ säljaren rakt av - som egentligen i grunden inte heller kan nÃ¥gonting  8) (Nu var det en förutfattad mening om elektroniksäljare men det är oftast min känsla när jag pratar med dom själv i varuhusen).

Så..köptips på prisvärd värmepump?
Prio är sÃ¥klart bra värme men lite lulllull skadar inte heller sÃ¥klart även om jag förstÃ¥r begränsningen med priset  tOOmten

 

Utloggad berkan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 30
  • Karma +0/-0
  • HZ9RKE-1
SV: Köpråd för öppen planlösning - Black Week/Black Friday
« Svar #1 skrivet: 27 november 2020, 10:32:25 »
Föreslår att du kollar på Mitsubishis LN-modeller. Bra prestanda och kvalitet till konkurrenskraftigt pris.
Välj gärna den den större LN-35 även om den är strax över din budget.
För att få 5-års garanti krävs oftast att man köper den med installation. Välj bort de företag som kräver att man gör service för att garantin ska gälla.

Här är ett förslag på leverantör: https://varmepumpshopen.se/luftvarmepump/mitsubishi-msz-ln35wg

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Senaste versionen av LN heter version 2.0 , kamin/cirkulationsfunktion och andra flöden på innerdelen skiljer tex mot den första versionen.

Sen finns det en återförsäljarlista på www.mitsubishielectric.se om man vill vara säker på att Mitsubishi Electric Sverige ska stå bakom den 5åriga garantin.

Värmepumpsshoppen och några till återförsäljare tillhör inte den skaran vilket framgår på sidan över återförsäljare.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!