Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Oljud Eviheat!  (läst 3031 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gojjen

  • Gojjen
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Oljud Eviheat!
« skrivet: 01 februari 2012, 14:57:46 »
Har problemet att kolvkompressorn i eviheat  lÃ¥ter högt nÃ¥gon mer som tycker sig ha det problemet. Eviheat verkar ju  inte ha nÃ¥gon service. fiR:

Utloggad Gege

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
SV: Oljud Eviheat!
« Svar #1 skrivet: 21 februari 2012, 14:46:38 »
Det beror troligen pÃ¥ ett resonansljud  frÃ¥n den högra samt undre plÃ¥ten pÃ¥ kompressormodulen, pÃ¥ vissa kan det vara att skruvar tar i bottenplÃ¥ten under kompressormodulen.

jawa87

  • Gäst
jawa87
SV: Oljud Eviheat!
« Svar #2 skrivet: 21 november 2012, 15:29:31 »
Hej. Lite sent o svara men jag har samma problem med min evi heat 8a. Och jag har försökt få hjälp i mer än 8 månaders tid. De har vart på plats o "fixat" men utan resultat. Kan bara säga att de har ingen vettig service. Och när dom ansåg att de skulle kosta för mycket sa de bara att de inte ville prata mer med mig om jag inte gick via konsumentverket. Men dom kan ju inte heller hjälpa till då man måste gå via SVEP. Detta trots att jag har vart trevlig och haft vettiga argument hela tiden. Ända jag har gjort är att ringa flera gånger i veckan eftersom jag märkte att de inte bryr sig annars.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!