Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fel pÃ¥ tillskott, symtominformation (FYI)  (läst 1468 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rudmark

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 30
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Fel på tillskott, symtominformation (FYI)
« skrivet: 25 februari 2013, 09:54:37 »
(Bosch 6AWP/CC160)
De kalla dagarna som var (17-22 minus) började varmvattnet rusa iväg till över 90' och skyddet slog till förstås. När det sedan blev lite varmare (< -5) fungerade allt som det skulle, tills det blev kallare igen. Samma visa. Värmen skötte sig men varmvattnet sjönk stadigt alltefter vår förbrukning.
Dags för reparatör! I väntan fick jag trycka in säkringen för att få varmvatten med lite jämna mellanrum - varannan dag... Bosch menade att det kunde vara tvåvägsventilen (som sköter värme från varmvattnet till värmevattnet) som kunde vara fel. Nåväl reparatören trodde styrkortet - liksom jag - vilket det visade sig vara. (det kort som säkringsskyddet sitter på).
Nu funkar allt igen......

Utloggad dampa

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
SV: Fel på tillskott, symtominformation (FYI)
« Svar #1 skrivet: 20 mars 2013, 18:00:45 »
Jag har också en CC160 (bara elpannan) med samma symptom.
Får larm om att det är fel på eltillskott och kranvattnet är över 90 grader när det är kallt ute.
Får nog tillkalla en reparatör hit.
Bor i en 1-plans villa ca:100 m2 i Örnsköldsvik och kör med en Panasonic NE-9. Ligger nu på en förbrukning av 10500kwh.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!