0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
3 gånger har jag förklarat för dig att TS har ingen G3 men det verkar inte fungera
Japp det är tryckrörstemperaturen den bryter på och inte DP.Om du kollar hur hög tryckrörstemperaturen blir så nu börjar det likna något.Om din tryckrörstemperatur blir högre än 135 °C så avbryts varmvatten körningen och du hamnar på ruta 1 igen eftersom du forfarande har ett varmvattenbehov.Nu är frågan varför det har kommit nu efter kitt bytet eller har du bara otur
HM..ännu en misstanke att cp står still annars verkar det jätte konstigt.Hur hög blir returen?Och armen på står nedåt när den gör varmvatten på vxv.Det kan ju vara så den bryter på varmvatten körningen hela tiden så det är därför framledningstemperaturen blir hög men eftersom hysteres går in och du får ett 100+värde så borde framledningstemperaturen sjunka under den tiden.
Tror inte givaren som är boven om inte startgivaren är trasig så den startar på varmvattengivaren istället men det förklarar inte din höga framledningstemperatur.Såg att den har 17 drifttid på värmepump och samma drifttid på varmvattenkörning Sc:,hmao vill den bara köra varmvatten men bryter på hysteres .Anledningen varför den avbryter varmvatten körningen kan vara att tryckrörstempen (fyrkanten kommer upp)blir för hög eller att den löser på hysteres men kan vara så lurigt att den löser på att returen blir för hög(55 °C) .Kan ju vara så enkelt att den som satte dit kittsystemet lyckas att koppla fel .En del verkar tro att bara för att du har fått "kittsystemet" med 2009 displayen så får du extra funktioner med så är inte fallet och det varken byts eller sätts dit några givare så du har en vanlig tws med samma styrning som tidigare.Är du helt säker på att cp snurrar och det räcker inte med att känna med handen på cp och känna att den snurrar utan man måste kolla att axeln snurrar.
Hej Alla, passar på att tacka för visat intresse Jag har kollat till tryckrörs tempen varje gång också, men den håller sig under 100 °C vid varje körning (oftast kring 90 °C).
Hello Måle, prövade tidigare att ändra hastighet också, då hördes det att den "gick upp i varv".Men som du säger, för att vara helt säker bör jag lossa på skruven och se om det snurrar (går det förresten att göra i drift utan att det sprutar ut vatten?)
Om växelventilen är ok så är det troligt att driftpressostaten spökar