0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bara en fundering, den är inte strypt nere för att det är ett suterränghus? Nere har vi fönsterpartier från golv till tak på en sida bara, inga mer fönster.Planet uppe har fönster från golv till tak åt alla håll förutom 1 håll.Har kört såhär några timmar och kör till imorgon men märker redan att det är 24-25 grader nere men bara 21-22 uppe.
Hej,På bilderna visar inga mätare något för pumpen gick inte, alla står på 0. Jag har strypt inviduellt nu enligt det jag skrev där. Jag läste att man ska ta antal meter slinga / 40 för att få ut flödet, stämmer inte det?Jag öppnade ju strypningarna helt enligt så ni skrev på bägge plan och ställde WC uppe på manuell, fick ~25 grader nere och 21~22 grader uppe så något stämmer inte med att köra så iaf. Då hade jag +6 / +3.
Hej,Tack för hjälpen, så det är inte samma att ha på manuell som att plocka av donet då? Hur plockar man av donet? är det bara att dra? Måste någon inställning i pumpen ändras?Jag räknade ca meter / slinga och delade med 40, såhär ser flöden ut nu då (100 m2 / 2 vån), kan det se ok ut?NereHall 0,9 l/mWC 0,9 l/mVrum 2 l/mKök 2 l/mUppeKontor 1,25 l/mWC 0,5 l/mSovrum 2 l/mGästrum 1 l/mBarnrum 1 l/m