Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CS - CE9HKEW "gÃ¥r inte pÃ¥ värme" ?  (läst 2343 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thorell

  • Gäst
Thorell
CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« skrivet: 12 november 2011, 11:58:14 »
Hej!
Jag har ett problem.
Har en Cu-CE9HKE utedel och en CS-CE9HKEW innedel.
Jag har -6 ute & +2 i garaget och pumpen vill inte gå när den står på "Heat" läget & 16 ºC.
Ställer jag över den på "Cold" elr "Dry" startar den direkt o blåser, men kallt dock.

Slår jag av den o sedan på igen, (på heat läget) så blåser den ett par sekunder, för att sedan stanna.

Pumpen har alltid stÃ¥tt pÃ¥ "heat" & 16 ºC men nu iomed att utetemperaturen har sjunkit har även inne tempen gjort de.   

Vad göra?

Mvh // Thorell

Utloggad Groland

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 53
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« Svar #1 skrivet: 12 november 2011, 12:09:29 »
Kolla "min tråd" Igenfrusen innedel E9DKE ( även felkod F11) och givetvis kolla om du har felkod F11 till att börja med.

/ Groland
Eldade med ved i jonsson förugn kopplad till gammal ctc kombipanna. c:a 10 m3/år, ToshibaRAS10 L/L värmepump i källaren, hus byggt 1981, 98 m2 + källare under hela huset.Eldar numer i en Calmar 33:a, vedförbrukning 2011 c:a 8-10 m3.

Thorell

  • Gäst
Thorell
SV: CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« Svar #2 skrivet: 12 november 2011, 12:27:14 »
Hur kollar jag felkoden? Fick inte fram nÃ¥tt som jag tyckte var användbart när jag tryckte pÃ¥ "check". 
Pumpen är för övrigt inte mer än 6mån gammal.

Thorell

  • Gäst
Thorell
SV: CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« Svar #3 skrivet: 12 november 2011, 12:39:20 »
jag listade ut de själv..

Dock så fick jag "F97" larm.
Sökte på forumet o jag antar att de är brist på gas?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« Svar #4 skrivet: 12 november 2011, 12:45:31 »
Kan vara så enkelt som att det är för kallt inomhus då den har en lägsta inställbar temperatur på +16 grader
Har för mig att någon fått felkod F97 då tidigare men är inte säker

prova att ta en kupevärmare eller liknande och blås mot innerdelen
ställ upp tempen på 30 grader med fjärren så inte innerdelen blir lurad av att du blåser för varm luft mot innerdelen, men kolla med en termometer ovanför innerdelen så det inte överstiger 30 grader för då startar den ändå inte.

När du har fått upp värmen lite så startar du värmepumpen, det kan ta ca 5 minuter eller något mer innan värmeproduktionen kommer igång.

Du kan kanske börja med att känna på kopplingarna till rören vid inne respektive utedel om du får olja på fingrarna , då har du läckage.
Har du installerat själv så blir det till att kontakta någon kylmontör och bita i det sura äpplet.
Har du köpt inkl installation får du kontakta återförsäljaren så får dom åtgärda felet


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Thorell

  • Gäst
Thorell
SV: CS - CE9HKEW "går inte på värme" ?
« Svar #5 skrivet: 12 november 2011, 17:17:19 »
Kan vara så enkelt som att det är för kallt inomhus då den har en lägsta inställbar temperatur på +16 grader
Har för mig att någon fått felkod F97 då tidigare men är inte säker

prova att ta en kupevärmare eller liknande och blås mot innerdelen
ställ upp tempen på 30 grader med fjärren så inte innerdelen blir lurad av att du blåser för varm luft mot innerdelen, men kolla med en termometer ovanför innerdelen så det inte överstiger 30 grader för då startar den ändå inte.

När du har fått upp värmen lite så startar du värmepumpen, det kan ta ca 5 minuter eller något mer innan värmeproduktionen kommer igång.

Du kan kanske börja med att känna på kopplingarna till rören vid inne respektive utedel om du får olja på fingrarna , då har du läckage.
Har du installerat själv så blir det till att kontakta någon kylmontör och bita i det sura äpplet.
Har du köpt inkl installation får du kontakta återförsäljaren så får dom åtgärda felet

Tack för hjälpen!
Körde byggfläkt ett tag, tills värmen gick upp, startade pumpen, när den slog igång efter 4-5 min så gick den ca. 10sek, sen stannade innedelen igen.. F97 fortfarande..
Ska kontakta installatören på måndag.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!