Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hög temperaturskillnad värmebärare  (läst 5322 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredrikhemma

  • Systemkonsult
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mellersta SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Hög temperaturskillnad värmebärare
« Svar #15 skrivet: 23 september 2020, 14:19:58 »
Citera
Jag tror att man kan plocka bort motordelen och testa att ventilen under är OK.
De sitter troligen fastsatta med en skruv eller spärr?

Motorstyrningen ser ut att sitta med skruv. Ska prova att plocka av och se vad jag hittar undertill. Jag har ju denna eminenta trÃ¥d att följa...   tummenupp https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=72070.msg754299#msg754299

//Fredrik
Hus i mellersta skåne från 1920 ca 90kvm med halvbra isolering och mestadels tvåglasfönster. Bytt ut lv Parca Aero utedel med kompressor stämplad 1986(!) och vvb Thermia Classic till Bosch EHP 6 AW och Bosch CC 160 vvb.

Utloggad fredrikhemma

  • Systemkonsult
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mellersta SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 26
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Hög temperaturskillnad värmebärare
« Svar #16 skrivet: 21 oktober 2020, 08:41:09 »
Dags för en uppdatering.

Efter lite funderande beslutade jag mig att kontakta en kylfirma som arbetar med IVT. En tekniker besökte mig idag och felsökte och det fanns minsann ett filter fastän jag trodde att det inte var monterat. Tydligen sitter filtret i kulan i kulventilen och när jag öppnade ventilen hade jag vridit handtaget pÃ¥ fel hÃ¥ll sÃ¥ det enda jag sÃ¥g var kulan...  ::)

Filtret var såklart fullt av smuts och efter detta blev rengjort så är nu diffen mellan T8 och T9 på 5 grader istället för 15.

//Fredrik
Hus i mellersta skåne från 1920 ca 90kvm med halvbra isolering och mestadels tvåglasfönster. Bytt ut lv Parca Aero utedel med kompressor stämplad 1986(!) och vvb Thermia Classic till Bosch EHP 6 AW och Bosch CC 160 vvb.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!