Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: GÃ¥r inte att göra ändringar i pumpen via Uplink pÃ¥ mobilen  (läst 664 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henke_01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 173
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
För ett tag sen så tappade värmepumpen kontakten med internet, fick även meddelande att pumpen blivit bortkopplad. Nu har jag fixat anslutningen och även fått meddelande att pumpen är online igen. Men när jag går in i Uplink via mobilen och ska göra nån ändring så ändras inte inställningen på pumpen, Uplink kan även visa att eltillsatsen går, men kollar man på pumpen så går inte alls tillsatsen utan bara kompressorn. Nån som vet vad det kan bero på?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Kollade på min Uplink och den är OK.
Möjligheten att ändra inställning försvinner ett år efter att du köpte tjänsten, man bruka kunna se detta datum i mobil-appen under kugghjul-köphistorik.
Är detta inte utgånget så måste du nog kontakta supporten.

Men kolla på värmepumpen att internetinställningarna är OK?
Ibland behövs en omstart av routern för att värmepumpen ska få kontakt med servern igen.
« Senast ändrad: 05 december 2021, 12:47:14 av Carl N »
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Henke_01

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 173
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Kollade på min Uplink och den är OK.
Möjligheten att ändra inställning försvinner ett år efter att du köpte tjänsten, man bruka kunna se detta datum i mobil-appen under kugghjul-köphistorik.
Är detta inte utgånget så måste du nog kontakta supporten.

Men kolla på värmepumpen att internetinställningarna är OK?
Ibland behövs en omstart av routern för att värmepumpen ska få kontakt med servern igen.

Ändra inställningar är aktuellt till 2022-04-05, så det är några månader kvar. Jag har kollat internetinställningarna på värmepumpen och ser inget konstigt där, däremot så försvinner den här jordgloben som brukar synas i displayen på värmepumpen lite då och då, den försvinner och sen kan den komma tillbaka efter ett tag så nåt konstigt med anslutningen verkar det vara.

Men sen är det nog själva internetuppkopplingen som strular också, jag har just nu Net1 som leverantör. Från början funkade det rätt så bra, men nu den senaste tiden har det börjat strula mer och mer. Det är som att modemet hänger sig titt som tätt, vilket gör att man måste starta om det ganska ofta. Men även om man startar om modemet och fixar anslutningen så funkar inte Uplink som det ska.

Funderar på om man kanske ska nollställa och ta bort alla internetinställningar och sen börja om helt från början och ansluta den på nytt, tror du att det skulle funka eller är det bättre att jag försöker kontakta supporten?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Misstänker att supporten kommer råda dig till just det du skriver.
Nolla och börja om....
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!