Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: sir j david
« skrivet: 29 januari 2014, 10:36:56 »

Fungerar verkligen reklamationer så här dåligt hos Polarpumen? Vi får väl se hur snart de svarar mig då jag just fått haveri på min Nocria 14 ett par måndader efter köp.

EDIT: Installatör bokad nästa vecka. Det ser ut att ordna sig! Tack Polarpumpen! :)
Skrivet av: Tommy_V8
« skrivet: 10 december 2013, 17:14:43 »

Fyllde dom på med helt ny soppa eller körde dom ner de i kompressor, gjorde om flairkopplingen
och vakuumsög?
Skrivet av: Polarpumpen.se
« skrivet: 10 december 2013, 16:59:44 »

Läser med förtjusning om det ansvar Polarpumpen tar när det gäller garantiärenden. Har en reklamation sedan drygt ett halvt år. Förhoppningsvis skapas en kontakt via detta forum då telefon och mail inte fungerar.

2 olika tekniker har varit ute hos kunden. Tekniker 2 åkte ut eftersom vi ville dubbelkontrollera allt. Han kunde hitta en liten spricka i en flarekoppling, pumpen saknade dock inte mer än 40 gram som fylldes på, samtidigt som flare gjordes om.
Kunden har nu felanmält igen, och givetvis åker vi då ut för att kontrollera vad som är fel.

Det kan ibland ta tid, vi försöker alltid att få folk att starta sina maskiner tidigt, samt att provköra dem ordentligt innan säsongen bara för att installatörerna alltid har massor med jobb när vintern kommer, som vi förstår det gäller det de flesta i värmepumpsbranschen. Att påstå att vi inte gör något stämmer dock inte.

/PP
Skrivet av: Jästen
« skrivet: 04 december 2013, 16:31:44 »

Märkligt de inte hamnat hos ARN ännu.

ARN är nog ingen ide. Bör vara SVEP.
Skrivet av: Mullret
« skrivet: 04 december 2013, 11:52:09 »

Se upp ! Support och garanti ärenden tar evigheter - 12 månader eller mer.
Provat att maila - inget svar. Provade ringa - satt i telefonkö läänge innan jag blev bortkopplad. Satsa på att köpa på ett företag där inte personalen gömmer sig när det krånglar. Märkligt de inte hamnat hos ARN ännu.
Skrivet av: pof
« skrivet: 16 juli 2013, 16:05:04 »

Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
Läser med förtjusning om det ansvar Polarpumpen tar när det gäller garantiärenden. Har en reklamation sedan drygt ett halvt år. Förhoppningsvis skapas en kontakt via detta forum då telefon och mail inte fungerar.
Skrivet av: Polarpumpen.se
« skrivet: 26 december 2011, 14:57:04 »

Snubben på polarpumpen lär ju få mer tid över nu när hans extraknäck på Saab upphör.  tomte::

Det var längesedan jag arbetade på SAAB. Och på "mitt" SAAB hade vi inget med bilarna att göra.
Skrivet av: robot74
« skrivet: 22 december 2011, 23:46:19 »

Skrivet av: robot74
« skrivet: 22 december 2011, 23:42:05 »

Snubben på polarpumpen lär ju få mer tid över nu när hans extraknäck på Saab upphör.  tomte::
Skrivet av: Polarpumpen.se
« skrivet: 22 december 2011, 09:03:24 »

Ni skriver att ni är 10 personer. Enligt bokslutet 2010 så omsatte ni mycket riktigt 40 miljoner men hade bara 650.000:- i personalkostnader inklusive sociala avgifter. Det är alltid trevligt när någon arbetar ideelt men det verkar ju väldigt märkligt eftersom ni i poståkeriets artikel uppger att ni bara tar ut 25000.- var per månad. Verkar då som de andra 8 anställda inte bara jobbar gratis. Om ni är 10 personer som ska ha lön under 2011 och ni inte lyckas trolla igen så gissar jag att årets bokslut inte har svarta siffror. Det är i alla fall något som inte stämmer.


Jämför man äpplen och päron stämmer det inte. Under 2010 omsatte vi 40 miljoner. I ÅR (2011-12-22) är vi 10 personer. Vad som står i 2011 års bokslut kan du läsa om tidigast i mars 2012 när det publiceras.
Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 14 december 2011, 18:09:58 »

Ah, FLX, vem vet, idag är det poppis med "Instegsjobb", man anställer en nyinvandrad person och staten betalar 50-75% av lönen ett par år... vi andra(vanliga?) svenskar kostar ju som vanligt för mycket.
Skrivet av: FLX
« skrivet: 14 december 2011, 17:38:02 »

Ni skriver att ni är 10 personer. Enligt bokslutet 2010 så omsatte ni mycket riktigt 40 miljoner men hade bara 650.000:- i personalkostnader inklusive sociala avgifter. Det är alltid trevligt när någon arbetar ideelt men det verkar ju väldigt märkligt eftersom ni i poståkeriets artikel uppger att ni bara tar ut 25000.- var per månad. Verkar då som de andra 8 anställda inte bara jobbar gratis. Om ni är 10 personer som ska ha lön under 2011 och ni inte lyckas trolla igen så gissar jag att årets bokslut inte har svarta siffror. Det är i alla fall något som inte stämmer.

Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
Skrivet av: Polarpumpen.se
« skrivet: 26 september 2011, 13:05:34 »

Ja det gör vi.


Låt säga att jag köpt tex en Panasonic NE9MKE från er med installation och allt.
Efter 7månader så fungerar inte riktigt pumpen som den skall.
Kommer ni då och besöker kunden och felsöker pumpen och åtgärdar felen (byter ev delar) utan att det kostar mig en enda krona?
Skrivet av: Thiasvovve
« skrivet: 24 september 2011, 02:09:32 »

TS Comfort AB
Det är vad jag hört,därför skulle det vara av stort intresse att höra vad Polarpumpen säger om det,därför ställde jag frågan. :)


När du skriver att kunden får en reservdel och ombesörja bytet själv i ditt tidigare mail Thiasvovve är det med största sannolikhet ett köp av en ren maskin utan installation som är såld med materialgaranti.
Kunden har förmodligen installerat den själv i vetskap om att det inte är riktigt lagligt  ;)

Är den inköpt inkl installation så har nog samtliga handlare oavsett om det är ett internetföretag eller en lokal handlare totalgaranti/helgaranti,  eventuell reservdel bytes då kostnadsfritt under garantitiden om det nu inte är skadegörelse eller någon typ av naturkatastrof inblandad.
Skrivet av: Fattiglapp
« skrivet: 23 september 2011, 20:07:55 »

Jag tycker jag ser två vinnare här, dels Pavel som verkar få den hjälp han behöver, och dels Polarpumpen som verkar vara måna om att deras kunder skall bli nöjda.

Kul Thumbsup
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 23 september 2011, 19:48:32 »

När du skriver att kunden får en reservdel och ombesörja bytet själv i ditt tidigare mail Thiasvovve är det med största sannolikhet ett köp av en ren maskin utan installation som är såld med materialgaranti.
Kunden har förmodligen installerat den själv i vetskap om att det inte är riktigt lagligt  ;)

Är den inköpt inkl installation så har nog samtliga handlare oavsett om det är ett internetföretag eller en lokal handlare totalgaranti/helgaranti,  eventuell reservdel bytes då kostnadsfritt under garantitiden om det nu inte är skadegörelse eller någon typ av naturkatastrof inblandad.

Skrivet av: Thiasvovve
« skrivet: 23 september 2011, 18:16:37 »

Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.

Låt säga att jag köpt tex en Panasonic NE9MKE från er med installation och allt.
Efter 7månader så fungerar inte riktigt pumpen som den skall.
Kommer ni då och besöker kunden och felsöker pumpen och åtgärdar felen (byter ev delar) utan att det kostar mig en enda krona?
Skrivet av: Polarpumpen.se
« skrivet: 23 september 2011, 17:08:40 »

Vill bara inflika kommentarer till de nya inläggen i denna tråd.
Vi på Polarpumpen är 10 personer varav 7 som på heltid svarar i telefon och på e-mail. 95% av e-mailen besvaras inom 24 timmar. Mer än 50% inom 5 timmar.

Under 2010 omsatte vi över 40 000 000kr. Hittills i år har vi ökat med ytterligare 35%. Ökningen kommer främst från kunder som fått rekommendationer eller återkommer för ytterligare köp. Skulle det vara så att vi inte tog hand om våra kunder skulle vi aldrig kunnat ha denna omsättning.

Behöver någon reklamera sin värmepump som de köpt av oss kan de göra det direkt på vår hemsida. Vi tar garanterat hand om alla reklamationer.
Skrivet av: Pavel85
« skrivet: 23 september 2011, 15:14:27 »

På grund av språksvärigheter har uppstätt missföstånd ang mitt köp av luftvärmepump hos Polarpumpen. Jag tar tillbaka mina synpunkter i mitt tidigare inlägg om företaget. Är nöjd med uppgörelse som nätts.
Skrivet av: Thiasvovve
« skrivet: 23 september 2011, 09:42:03 »

Har för mig att jag hört en del om att de skall vara ganska jobbiga att ha att göra med när det gäller garantiåtagande.
Läste något om att man själv är tvungen till att kolla upp reservdelar och få dem skickade.De flesta återförsäljare kommer ju ut och lagar på plats.
Satt också och funderade på leverantör då jag är ganska prismedveten,och för mig blev det Nettovärmepumpar,då jag tidigare haft med dem att göra.Så en tusenlapp hitt och dit,man skall inte vara dumsnål.
Detta är vad jag hört och min erfarenhet.

Det finns ju två generalagenter för Panasonic i Sverige
Kinnan och LMG
Hittar inte på Kinnan vilka återförsäljare,men kolla http://www.lmg.nu/sve/kontakt/aaterfoersaeljare.html
Skrivet av: Pavel85
« skrivet: 22 september 2011, 19:25:26 »

betalning September 2
Tekniker anlände September 19
han gav pumpen men inte ställa in det. sa att det inte har 2-meters plastbeläggning  :D
Nu är de inte tillbaka betalningen av installationen och ignorera e-mails.  huvuddunk
Så mycket för företaget. Jag vet inte hur man berättar det är mjukare  :o
Skrivet av: doggydoggen
« skrivet: 22 september 2011, 18:36:57 »

Det är bråda tider för företagen som installerar pumpar skulle jag tro, att det blir väntetider får man nog ha lite överseende med?, om nu polarpumpen fått problem med någon av sina installatörer så måste dom ju få tid att hitta en lösning/ersättare.

Jag tycker det är fel att hänga ut dom som oseriösa eftersom jag vet av många som handlat av dom och varit nöjda.
Om du läser i avtalen så står det följande,
"Vi lägger ut arbetet på den som för tillfället har kortast väntetid"
Det innebär att dom har svårt att påverka väntetiderna.

Hur länge har du fått vänta?, När var installatören hem till dig?, och hur kan du veta att han är outbildad?

Dogge
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 22 september 2011, 17:39:23 »

Är nog ingen bra ide att skriva bedrägeri och dylikt då du bara får din tråd borttagen.
Blir nog bättre om du redigerar lite i texten så kanske dom svarar dig i denna tråd eller skickar pm då dom kanske inte vet ditt riktiga namn då dom flesta är anonyma här.
Skrivet av: Pavel85
« skrivet: 22 september 2011, 16:05:16 »

Priset var bra. Vi fick en pump, men har inte installationen.
Problemet är inte svara på brev.
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 22 september 2011, 15:31:55 »

Där är ett typexempel på varför jag tror många internetföretag mer och mer kommer att satsa  på sitt närområde då man råkar ut för "dåliga" installatörer här och var. Det är inte många men det räcker med att 5 av 100 installationer blir något strul med för att få tuppjuck då man inte kan göra mycket då man sitter långt från problemet och kunden är upprörd.

Har man som kund förskottsbetalat har man inte så mycket att sätta emot om det drar ut på tiden med att ordna upp problemet, tror inte det förekommer så mycket förskottsbetalning när det gäller värmepumpar inkl installation nuförtiden.

Säkrast är att handla mer lokalt och se till att betala när det är monterat och driftsatt, men det kan vara stora prisskillnader på flera mindre orter i landet vilket kan göra ett internetköp till en bra affär eller till och med en mycket bra affär.
Men kolla lite på garaniterna som kan skilja sig åt mellan olika leverantörer, många tar för givet att det är 5 års totalgaranti på Mitsubishi, Panasonic , Fujitsu och Toshiba med flera men det beror helt på vilken återförsäljare det kommer ifrån
Skrivet av: Pavel85
« skrivet: 22 september 2011, 14:42:31 »

Vi köpte Mitsubishi FD35 värmepump och plus vi betalade för installation 5300kr
Teknikern kom 100 km från Umeå till Skellefteå. Den här killen var outbildad och hade lite material.
Han föreslås komma igen i Oktober! Vi kan inte vänta en månad och gav upp denna tjänst.
Nu söker för teknik i Skellefteå.
Skrivet av: dandis
« skrivet: 23 januari 2011, 20:23:43 »

Hej!
Köpte en Pana inkl montage av Polarpumpen AB i somras. Gick hur bra som helst. Teknikern kom från firman "varmt och skönt" i Skellefteå. Mycket proffsigt montage kan jag säga.  :)
Hälsn//Thomas
Skrivet av: Fidusen
« skrivet: 21 januari 2011, 18:47:48 »

Falkas,

Skickade ett till :)

MVH/Fidusen
Skrivet av: Fidusen
« skrivet: 21 januari 2011, 16:24:49 »

Falkas,

Skickat ett mail till dig, kolla din inkorg :)

MVH/Fidusen
Skrivet av: Lelle
« skrivet: 21 januari 2011, 06:33:01 »

Sen gäller att man ha sett över hemförsäkringen, för ett sånt fel visar sig antagligen inte förrän garantin gått ut... :(
Skrivet av: purjo__
« skrivet: 20 januari 2011, 23:24:03 »

Paxmax,

Där tror jag du har fel  ;)

Polarpumpen säljer över hela Sverige och har avtal med Installationsfirmor spridda över hela landet.
Skulle någon missköta sig kommer Polarpumpen att förlora på detta stort eftersom deras marginaler är små.

Nej dom ser nog till att ha avtal med kompetenta installatörer  *vinkar*

MVH/Fidusen

Hur många som får sin pump vakumsugen 10 minuter vet att installatören har misskött sig? Förmodligen får man varmt och skönt inne ändå i nåt år...
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 20 januari 2011, 16:52:55 »

Ja så kan det självfallet vara Falkas, även solen har ju sina fläckar, och en installatör som vacuumsuger i 10 minuter vid -20 ºC utetemp kan man självklart inte kalla för kompetent. :)

Mvh Raffen.
Skrivet av: Falkas
« skrivet: 20 januari 2011, 16:38:53 »

Då måste min installatör vara undantaget som bekräftar regeln. Om det du säger stämmer.
Skrivet av: Fidusen
« skrivet: 20 januari 2011, 16:28:50 »

Paxmax,

Där tror jag du har fel  ;)

Polarpumpen säljer över hela Sverige och har avtal med Installationsfirmor spridda över hela landet.
Skulle någon missköta sig kommer Polarpumpen att förlora på detta stort eftersom deras marginaler är små.

Nej dom ser nog till att ha avtal med kompetenta installatörer  *vinkar*

MVH/Fidusen
Skrivet av: Paxmax
« skrivet: 20 januari 2011, 16:12:19 »

[...Polarpumpen så erbjuder dom installation av en kompetent godkänd och acrediterad installationsfirma...
Mja, firmans kompetens hänger på turen. Finns ruskiga skräckexempel på forumet, bl.a under tråden "InstallationsNorm". Skulle nog själv gissa att billigaste firman vinner jobbet.
Skrivet av: nic2
« skrivet: 19 januari 2011, 20:03:08 »

.. det skall fyllas på kylvätskor och svetsas koppar

Det varken fylls på kylvätska eller svetsas något.

Gasen (vätskan) finns förfylld i utedelen, och släpps på genom att öppna en ventil. (efter systemet är vakumsatt och läcksökt)
Rören konas och dras fast med mutter.

Ingen raketforskning direkt, och är man normalhändig så går det att göra själv.
Skrivet av: nooneatall
« skrivet: 19 januari 2011, 18:26:37 »

Är det ens tillåtet att installera utan godkänd montör? Hemförsäkringhen gäller väl inte ens då vid skada. Har jag hört och läst.

Om man handlar av Polarpumpen så erbjuder dom installation av en kompetent godkänd och acrediterad installationsfirma till ett fast pris av 2500 kronor (efter rotavdrag).

MVH/Fidusen

Installera kan du ju göra men som du säger så gäller inte garantier och om du borrar sönder en vattenledning så går det inte på garantin. Men att installera en pump är inget man ger sig i kast med själv i alla fall.. det skall fyllas på kylvätskor och svetsas koppar-rör så det är inte bara att skruva fast i väggen direkt :)
Installationsavgiften är dessutom inte dyr om man ser på vilket arbete det trots allt är och hur lång tid det tar.
Skrivet av: Fidusen
« skrivet: 19 januari 2011, 18:01:59 »

Är det ens tillåtet att installera utan godkänd montör? Hemförsäkringhen gäller väl inte ens då vid skada. Har jag hört och läst.

Om man handlar av Polarpumpen så erbjuder dom installation av en kompetent godkänd och acrediterad installationsfirma till ett fast pris av 2500 kronor (efter rotavdrag).

MVH/Fidusen
Skrivet av: SSSTSG
« skrivet: 19 januari 2011, 17:38:33 »

Är det ens tillåtet att installera utan godkänd montör? Hemförsäkringhen gäller väl inte ens då vid skada. Har jag hört och läst.
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 19 januari 2011, 13:52:15 »

Hej Nooneatall och välkommen till forumet! Thumbsup  Ja det är väl bara att läsa innantill på resp nätbutiks hemsida, när det gäller Polarpumpen så står detta på vänstra sidan, nedre delen under "information" klicka på leverans och garantivillkor: http://www.polarpumpen.se/?pge_id=1
Där framgår då tydligt att "Garantier ges som enligt Konsumentköplagen. För de som vill installera utan godkänd kyltekniker gäller 2 års materialgaranti. Detta gäller även för samtliga installationer utanför Sveriges gränser"
För de som använder sig av en godkänd kyltekniker i Sverige gäller följande: Panasonic: 2 års totalgaranti samt 5 års kompressorgaranti. :)

Mvh Raffen.
 

Skrivet av: nooneatall
« skrivet: 19 januari 2011, 13:40:35 »

Jag har sett ut en panasonic-pump från polarpumpen, som jag fått rekommenderad av en granne. Är över lag rätt skeptisk till att handla från internetbutiker samt förskottsbetala. Vad jag förstått så köper inte polarpumpen in pumparna direkt från panasonic ( Kinnan ) för när jag ringde dit och frågade så sa de att deras garantier inte gällde. Låt säga då att pumpen går sönder - hur blir det då med reservdelar? Vart kommer pumpen ifrån? Någon som har bättre koll än mig?

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 515
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!