Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi Electric MUZ-GA25VAH stannar efter 5-10 min med 5 blinkningar  (läst 1740 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MatteBuster

  • Gäst
MatteBuster
Mitsubishi Electric MUZ-GA25VAH stannar efter 5-10 min med 5 blinkningar
« skrivet: 27 april 2017, 15:33:02 »
Hejsan,

Har en LVP enligt ovan i sommarstugan (används bara april-oktober) och när vi var där i påskas så gick pumpen i 2 dagar (första starten för i år) och sedan stannade den bara och stod och blinkade 5 ggr, paus några sekunder och sen 5 blink igen. Enligt klisterlapp på innedelen betyder det:
"Power system - Outdoor - Connecting wire of compressor/Output voltage of inverter/Winding resistance of compressor". Jag har haft en grannes kontakt som är kyltekniker på plats som kollat kablar, innedel, utedel m.m men han jobbar inte med Mitsubishi pumpar så han kunde inte felsöka mer. Jag har ingen historik på pumpen men det står att den är tillverkad för 11 år sedan. Men som sagt, den går inte många veckor per år. Några tips på vad man skall leta efter. Skall försöka hitta en Mitsubishitekniker också men det kostar ju lite att ta ut dem för felsök, beställa grejjor, ta ut dem igen för montering så jag vet inte om det kan vara värt det. Mvh Matte

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
ja antingen är det styrkortet till kompressorn -inverter output
eller
är det kompressorn lindning

lönt att reparera på en GA??? nä! jag skulle inte göra det

MatteBuster

  • Gäst
MatteBuster
SV: Mitsubishi Electric MUZ-GA25VAH stannar efter 5-10 min med 5 blinkningar
« Svar #2 skrivet: 02 maj 2017, 07:43:16 »
Hej, ok tack for svar och information.
Har hittat ett par firmor som verkar jobba med Mitsubishipumpar så skall kolla med dem vad det kan kosta att byta det du skriver om.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
bli inte förvånad om inverterkortet kostar 5.000.- och kompressorbyte 12.000.-

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!