Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Panasonic och Polarpumpen, hÃ¥ll er borta frÃ¥n dom  (läst 5267 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Unpoor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…nge
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ville bara varna er som ska köpa något av Polarpumpen, har problem med min Panasonic lvp och 7 månader senare så är felen kvar..
Polarpumpen är kass på att få tag i, lovar men håller inget av det, extremt mycket påtrycknign och hot om ARN mm, fick fart på dom men tyvärr är jag inte problem fri,
våran HZ25WKE har vi bytt alla kort i, även wifikortet, men det går inte ansluta den till Panasonic cloud/app, pansonic support vet inte vad som är fel och likt Polarpumpen är dom kass på att hålla sina ord.
Tidigare gick det lägga till den i appen men med många försök, tyvärr försvan den ur appen efter ett par dagar, och du måste vara på plats för att lägga till den igen!!!!!

Köp något annat!

Om ni vill ha fler utlåtanden, kolla i Google Play store under resention på Panasonic cloud appen, inte kul läsning, ångrar bittert att jag inte kolla detta innan.
90 kvadrat 1 1/2 villa, fristående pannrum 3m kulvert, 50 m2 garage/förråd 20m kulvert
150m hål i backen, Nibe F1245-6, UKV 300 Urkopplad.
SunLogger 2020.
http://e-logger.se/pub?Berget&p=1

Utloggad perra83

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1398
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #1 skrivet: 18 maj 2021, 15:30:42 »
Det var tråkigt som fan att höra!
Tyvärr sÃ¥ har ja ingen  lösning pÃ¥ problemet. NÃ¥gon kanske vet om det gÃ¥r att ansluta via nÃ¥gon annan app? Som enhet borde den vara synlig.

När ja köpte min Panasonic 2017 fanns det inget wifi i dom. Däremot gick det att köpa till en modul så den blev som en enhet i Verisurelarmet. Det har inte krånglat en endaste gång på snart 4 år.
En arbetskamrat ha båda sina uppkopplade mot Verisure.
*Götenehus -84 155m² 1,5 plan  *Cronspisen 3m³ ved/Ã¥r uppskattat  *LLVP Panasonic HZ9RKE-5 -17  *Acetec PD-250 -14  *Östberg Heru 100 S EC -21  *Nya fönster -21/-22/-23 U-värde 0,8/0,9  *Nibe S1255 6kW -23
Tot förb
2022 8389 kWh 7404 kWh utan elbilsladdning
2021 9659 kWh  FTX oktober
2020 9805 kWh
2019 10779 kWh
2018 12019 kWh
2017 13356 kWh Luftvärmepump juni
2016 14151 kWh Elektrisk golvvärme i badrum mars
2015 13292 kWh Monterat rumsgivare till 410P
2014 12627 kWh Acetec 250 installerad november
2013 12857 kWh
2012 13415 kWh Köpte huset i maj
2011 12990 kWh
2010 18348 kWh

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #2 skrivet: 19 maj 2021, 08:22:46 »
De borde väl kunna ge dig en Climatech K3 istället? om det bara är fjärrstyrningen du har att klaga på, det måste ju vara billigare än att byta ut alla kort i maskinen?
Tror Polarpumpen är noggranna med att göra "alla" som recenserar på Trustpilot nöjda.

Men, är problemet genomgående på alla Panasonic av den modell du köpt så ligger ju inte problemet egentligen hos Polarpumpen, utan på Panasonic, som som vi sett i tråden om Daikin och deras brist på åtgärd när det gäller hastighetsstyrningen på varma sidans cirkpump så kan det ta tid när det är stora globala tillverkare som skall åtgärda något - ofta blir det aldrig åtgärdat på den modellen, utan på nästa "uppgraderade" modell av samma pump.

Utifrån vad du berättar så har i vart fall Polarpumpen gjort vad som kan förväntas av dem när det gäller att försöka reparera, om de fått tre försök utan att lyckas så borde du enligt lag ha rätt att begära att de plockar ned maskinen och erbjuder dig en ersättningsvara som fungerar, eller pengarna tillbaks.
Detta skrivit med utgångspunkt för att jag tolkar lagen korrekt, vilket inte är 100% säkert - men det bör ju gå kolla upp.

Min högst personliga uppfattning är att allt trådlöst är ett stort problem, oerhört svårt att få det att fungera hos alla kunder.

Har du provat byta Router? (Hos min Svåger som hade liknande problem så löste det problemet)
« Senast ändrad: 19 maj 2021, 08:25:29 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Godmiddag, det finns inget generellt bekymmer med att ansluta appen, däremot krånglar den mot vissa routrar

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Framgår det på Panasonics hemsida vilka som krånglar eller vilka man verkligen vet fungerar?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Godmorgon, dom som jag supportar sÃ¥ har det alltid varit nÃ¥gon inställning i routern.  ::) ::)

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34902
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #6 skrivet: 21 maj 2021, 10:33:14 »
Mmm, även jag misstänker att det kan vara så, därav mina frågor om man provat en ny router.
Skulle det vara fallet sÃ¥ har ju Polarpumpen ställt upp mer än man kan begära.  dontknow
Svågerns problem upphörde i alla fall, och det finns ju många "märkliga saker" som brukar lösa sig när man köper en ny router rent allmänt.
Wifi rent allmänt är ett enda stort krångel kan jag tycka.
För många kanaler, frekvenser, och standarder som travas på varann gör att det är oerhört svårt att leverera hårdvara som är kompatibel med äldre produkter - det är vårt skäl att inte bygga in wifi i våra loggrar, det skulle kräva ständiga uppdateringar av hårdvaran för att hänga med.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
Ett tips är att testa genom telefonens nätverk, funkar det dÃ¥ svärdet en inställning, här kommer en länk som brukar hjälpa det flesta.   

Utloggad Unpoor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…nge
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #8 skrivet: 13 juli 2022, 18:58:00 »
Tjena,
har inte orkat krångla med detta på ett bra tag, nej har inte löst det hela, sista svaret från Panasonic efter en eon av tid är "när du får fel lösenord prova med weplösenordet"
Har inte hunnit testa det,
NEJ det är inte fel på routern, har provat flera oika, har jobbat datorer och nätverk i 20 isch år.
Jag har fått det att funka 2 ggr men ny är det kört, förutom sista iden då från Panasonic,
Polarpumpen gjorde i princip inget utan hot polisanmälan för bedrägeri, varken dom eller Panasonic Sverige har gjort ens en 50 del av vad man som helhetslösningsköpare kan kräva, dom är skit helt enkelt, köp inte av dessa!
Finns många som aldrig haft problem men.. jag har BARA haft problem!
Båda har lovar minst 5-10 gånger att återkomma men inte återkommit en enda gång, endast när jag sökt upp dom har dom gjort något..
90 kvadrat 1 1/2 villa, fristående pannrum 3m kulvert, 50 m2 garage/förråd 20m kulvert
150m hål i backen, Nibe F1245-6, UKV 300 Urkopplad.
SunLogger 2020.
http://e-logger.se/pub?Berget&p=1

Utloggad Unpoor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…nge
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #9 skrivet: 18 juli 2022, 19:05:00 »
Nu har jag testat pansonics ide om att slå in wifilösenordet under punkt 16 från filmen när man ska registrera pumpen, det går inte då appen säger att du måste använda siffror och bokstäver, mitt wifi pw har inte siffror i sig.
Dock har det funkat tidigare så dom är ute och cyklar igen..
tillbaka till Panasonic sverige igen , tar väl ett halvår till nästa uppdatering..
« Senast ändrad: 23 juli 2022, 07:30:23 av Unpoor »
90 kvadrat 1 1/2 villa, fristående pannrum 3m kulvert, 50 m2 garage/förråd 20m kulvert
150m hål i backen, Nibe F1245-6, UKV 300 Urkopplad.
SunLogger 2020.
http://e-logger.se/pub?Berget&p=1

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #10 skrivet: 18 juli 2022, 22:03:57 »
Ändå en liten fjädern hatten till Panasonic Sverige som ger support på en grå import maskin. Dom har ju all rätt att bara hänvisa tillbaka till försäljaren.


Utloggad Unpoor

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…nge
  • Antal inlägg: 175
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #11 skrivet: 23 juli 2022, 07:32:10 »
Allt fokus ligger på panasonic från början, dom vet inte ens hur man konfigurerar sina egna produkter!
det finns en uppsjö av missnöjda kunder till dom , bara kolla på betyget på appen och DEN är panasonics, inte kul läsning.
90 kvadrat 1 1/2 villa, fristående pannrum 3m kulvert, 50 m2 garage/förråd 20m kulvert
150m hål i backen, Nibe F1245-6, UKV 300 Urkopplad.
SunLogger 2020.
http://e-logger.se/pub?Berget&p=1

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Panasonic och Polarpumpen, håll er borta från dom
« Svar #12 skrivet: 23 juli 2022, 09:06:32 »
Som en motvikt så tog det mig 15 minuter att koppla upp med appen och det har fungerat felfritt sedan dess under den dryga månad jag haft pumpen nu. LZ25 med Panasonics wifi-tillbehör samt Panasonic Cloud.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 753
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!