0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man kan nog trolla lite hit å dit, det gillar jag också att göra..Men oftast börjar det jobbiga är när problem uppstår..3500 inkl rot, är det före eller efter rot.?
Om man nu skulle vara så dum att man monterar något som kunden köpt på ex jula eller någon annan butik så tar man på sig hela ansvaret för garantin enligt konsumentköplagen, då tar jag gärna betalt för den garantin.
Detta är ett stort problem med alla som ska ha det billigaste men med alla garantier och service.
Jag skulle nog vilja påstå att problemet är (minst?) lika stort att hantverkare tror att kunden tror att hantverkaren blir ansvarig för alla fel som kan komma att uppstå (inklusive feldimensionering, justeringar och handhavandefel) när kunden bara vill ha jobbet gjort och till fullo förstår konsekvensen av att inte köra "allt" från samma firma. Inget mer. Lika lite som alla hantverkare vill dras över en kam så vill kunderna inte heller bli dragna över samma kam, hantverkaren som drar ett direkt felaktigt svar på varför han inte får/kan skapar sig inte den bästa referensmarknadsföringen på den orten närmsta åren och det förvånar mig att man vågar ta den risken för dåligt "rykte".