Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Tickande ljud från innerdel på Nano x35  (läst 144 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus M

• Gäst
Magnus M
Tickande ljud från innerdel på Nano x35
« skrivet: 24 november 2021, 16:36:54 »
Hej!
Jag skaffade en Nano x35 för ungefär ett år sedan. De första månaderna var allt frid och fröjd men sen upptäckte jag ett tickande ljud från innerdelen. Det kommer från vänster sida tycker jag det låter som. Firman som installerade den har varit hit några gånger och försökt åtgärda problemet. De har bytt ut någon del, satt tejp på något ställe men efter ett tag har tickandet kommit tillbaka. Vissa dagar låter det ingenting men sen helt plötsligt börjar det ticka igen. Jag har själv en tanke om att det är någon plastdel som ligger och vibrerar så jag har tagit bort höljet och försökt att hitta exakt vilken del det skulle kunna vara. Om jag ger den en smäll på sidan så blir den tyst ett par dagar men det känns inte som en långsiktig lösning. Blir galen på detta jävla tickande. Någon som haft liknande problem?
 Förutom detta så har jag en Samsung-TV som knäpper, en kyl från Ikea som låter som en mindre fabrik och en Pax-fläkt som skorrar från och till. Snart eldar jag upp huset.

Utloggad tobbew87

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 98
  • Kön: Man
  • DAIKIN XR(H)30
SV: Tickande ljud från innerdel på Nano x35
« Svar #1 skrivet: 26 november 2021, 21:00:34 »
Kan vara glidlagret på vänstersida som sitter på fläkttrumman.. riv och tryck in en jäkla massa fett så blir de tyst..

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?