Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ln35 kylan gav upp  (läst 1602 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anton israelsson

  • Gäst
Anton israelsson
Ln35 kylan gav upp
« skrivet: 02 juli 2021, 19:23:47 »
Min ln 35 ger inte kyla och utedelen går inte alls när jag sätter i kylläget, får inte hit någon förrän någon gång nästa vecka och det är i nuläget satvarmt så jag hade behövt få igång den. Någon som vet hur jag läser av felkoder eller signaler i den? I appen får jag upp unknown error på felmeddelande, vilket inte hjälper särskilt mycket

Tack på förhand!

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #1 skrivet: 02 juli 2021, 20:36:38 »
Är det inte så enkelt att du råkat knappa in i appen att bara värmedrift är tillåtet?
Då går det ej att starta kylan med varken appen eller fjärrkontrollen
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Anton israelsson

  • Gäst
Anton israelsson
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #2 skrivet: 02 juli 2021, 21:15:49 »
Var ändrar jag det? Hittar inte men samtidigt kan jag bara ändra mellan värme ventilation eller avfuktning i appen, inte kyla?

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #3 skrivet: 02 juli 2021, 21:23:09 »
Låter onekligen som att du måste gå in och ändra i appen.
Ligger under förval eller om det är bakom inställningar och åtgärder
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Anton israelsson

  • Gäst
Anton israelsson
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #4 skrivet: 02 juli 2021, 21:44:05 »
Tog bort enheten från appen och då började utomhusdelen snurra, dock bara en stund. Började komma ljummen luft och då stod den still. Fan va less jag blir

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #5 skrivet: 02 juli 2021, 21:54:31 »
Frågan är vad som finns lagrat även om du tar bort enheten, bättre om du hittar där det står bockat att den bara tillåter värmedrift.

Har inte mina anslutna via appen så kommer ej ihåg vart den inställningen är men någon på forumet kanske har koll på appen och dess inställningar/åtgärder och kan hjälpa dig
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Anton israelsson

  • Gäst
Anton israelsson
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #6 skrivet: 02 juli 2021, 22:07:08 »
Registrerade om den iappen och valde inte enbart värme. Nu verkar det funka, förhoppningsvis ett tag!!

Tack så länge för hjälpen

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #7 skrivet: 02 juli 2021, 22:44:41 »
Du skulle med andra ord gjort den ändringen istället för att ta bort den frÃ¥n appen 😉
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #8 skrivet: 03 juli 2021, 18:23:18 »
Dessa appar
de är ju ovärderliga....
mycket viktigt att sitta och glo i telefon och pyssla om sina grejer, gärna från stolen mitt emot.

Utloggad putte82

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Ã…re
  • Antal inlägg: 807
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #9 skrivet: 06 juli 2021, 23:25:17 »
Jag har samma problem. Dock kan jag inte sitta på en stol mitt emot då jag är 30 mil bort. Kan jag registrera om utan att fysiskt vara på plats?

Nibe f1230-6 med kb tank, central frikyla, FTX via solfångare, ALM(avluftkylning) värmer kb tank. Värmer egenbyggt i lösvirke med 30-36cm isolering överallt, 200m2 i sutteräng. Gjuten golvvärme båda plan, samt 48m3 pool.

Nibe F1245-6 med FLM värmer 130m2 med golvvärme i båda plan.

Utloggad sunqan

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • jahaja
SV: Ln35 kylan gav upp
« Svar #10 skrivet: 25 juli 2021, 15:42:00 »
Jag har samma problem. Dock kan jag inte sitta på en stol mitt emot då jag är 30 mil bort. Kan jag registrera om utan att fysiskt vara på plats?

Välj åtgärd - ändra på förstasidan i appen... längst ner på den sidan väljer man "endast värmedrift" ja/nej

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!