Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Inget varmvatten och ingen värme i elementen.  (läst 1151 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Evolito

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Inget varmvatten och ingen värme i elementen.
« skrivet: 20 april 2019, 17:11:45 »
Värmepump Mitsubishi Ecodan. Utedel med luftvattenvärmefläkt.

Varmvattnet var plötsligt kallt liksom elementen. Har inte sett fläktarna i utedelen röra på sig sen dess. Finns el och displayen funkar på innedelen. Temperaturen på varmvattnet angiven till 21.5 grader istället för 45~ish som det ska vara. När jag valde eldrift på innedelen så började det första spruta vatten ur säkerhetsventilen. Jag stängde av den direkt och det slutade.

När jag satte på innedelen med eldrift igen händer inget. När jag håller inne en röd pigg (trycker hårt) som är något slags överspänningsskydd så kan man höra att maskinen börjar värma upp. Så fort jag släpper den röda piggen så blir den livlös och tyst igen (displayen lyser alltjämt).

Har rensat en liten sil enligt underhållsinstruktioner samt fyllt på trycket. Mauanlen är usel i övrigt och ger ingen hjälp.

Jouren tar 2.400 kronor/timme idag så jag undrar om det finns några hemmafixartips på mitt problem?

Utloggad Patrik82

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 45
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Inget varmvatten och ingen värme i elementen.
« Svar #1 skrivet: 21 april 2019, 11:32:50 »
Har den funkat som den ska och sen helt plötsligt så blir det såhär? Eller har det ändras på inställningar?
Kan man se i panelen om tanken är varm? Tänkte om det var något fel efter tanken så varmvattnet inte kommer fram ditt det ska?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!