Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VVM 300 2020 Ingen husvärme!  (läst 1197 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kaptenjoeggla

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 45
  • Karma +0/-0
VVM 300 2020 Ingen husvärme!
« skrivet: 03 december 2010, 08:38:43 »
Hej!

Har problem med att få igång husvärmetillverkning, vv fungerar. har haft pumpen i 5 år nu och aldrig problem med detta tidigare.

Gradminuter. Jag har länge kört med -100  för att fÃ¥ ner start/stopp. Tror att -60 är grundinställning. I morse var börvärdet 40 ºC och verkliga var 18 ºC (utetemp ca -6 ºC). Jag gick in och ändrade gradminuterna till -30 dÃ¥ startade husvärmen, provade först -60, hjälpte inte.

Notis. Jag har ställt im värmekurva sÃ¥ att jag ligger pÃ¥ ca 20 ºC innetemp och sedan spetsar jag med luft/luft 2 ºC, har inte gjort detta tidigare. Är det detta som spökar med husvärmen pÃ¥ 2020. Tycker den borde gÃ¥ i gÃ¥ng, när det skiljer pÃ¥ 22  ºC mellan bör och verklig, eller ???

Utloggad jonasb

  • En väldigt glad amatör med teknikintresse. Kan mer om reglersystem än om kompressorcykeln!
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • e-logger
SV: VVM 300 2020 Ingen husvärme!
« Svar #1 skrivet: 03 december 2010, 11:04:41 »
Har du rumsgivare?
1790 tals stockhus i Stockholmsområdet, 140 m2 uppvärmd yta, konverterat till vattenburet 2007-2009, golvkomfortvärme + radiatorer, 50 m Aqua quattro kulvert, VVC, Nibe split installerad Dec 2009.

Utloggad kaptenjoeggla

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 45
  • Karma +0/-0
SV: VVM 300 2020 Ingen husvärme!
« Svar #2 skrivet: 03 december 2010, 22:12:24 »
Ja, jag har rumsgivare. men avvaktiverat den.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!