Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?

Ja, så snart det går
14 (28%)
Ja, men jag vill inte vara först ute (inte bland de första 100 000)
12 (24%)
Har inte funderat
2 (4%)
Nej, aldrig
4 (8%)
Nej, men kanske ändrar jag mig
18 (36%)

Antal personer som röstat: 50

 

Författare Ämne: Kommer ni att vaccinera er mot corona/ Covid-19 när det blir möjligt?  (läst 12379 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad halper

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 125
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ska man ta vaccinet? Tänk om jag redan har motståndskraft, många blir ju inte sjuka av coronaviruset, tänk om vaccinet förstör min ev livslånga naturliga motståndskraft?
Svägerskan blev covid sjuk, de firade Jul med barn och barnbarn, ( hon visste inte att hon var sjuk vid tillfället), ingen förutom hennes man blev smittad efter en dags mingel, märkligt.

Vaccin är en slags simulator för immunförsvaret. Att få en drös med förkylningar som alla barn får varje år på dagis gör en ju ”starkare”, eller mer motståndskraftig mot just dessa virus – i alla fall ett tag. Ett vaccin i sin enklaste form är patogenen, alltså viruset eller bakterien, som på något sätt är handikappad så den inte kan orsaka allvarlig sjukdom. Den kan vara dödad med något gift eller ”attenuerad”, vilket är intressant: man har odlat fram viruset i många generationer i allt kallare temperaturer tills det helt enkelt inte längre klarar av normal kroppstemperatur. När det injiceras ser det i övrigt tillräckligt likt ut för kroppen att immunförsvaret rustar sig för ett angrepp men det kan inte föröka sig utan dör ut.

Det hela började med variolation, där man gav människor en lindrig infektion av smittkoppor. De som det lyckades för fick ett bestående skydd men på den tiden var det lite si och så med doseringen. Sedan kom en läkare på att de som utsatts för kokoppor, ett virus i samma familj, inte drabbades av smittkoppor. Kokoppor ger en kort lindrig infektion hos människor men skyddar sedan mot smittkoppor, som ju är en riktigt obehaglig sjukdom och den enda som vi lyckats utrota med just vaccination.

mRNA-tekniken är bara den senaste i raden som innebär att man presenterar något för immunförsvaret som i sig inte orsakar (allvarlig) sjukdom och som lär det att ”känna igen” den sjukdom man helst slipper. För alla vacciner måste naturligtvis gälla att vaccinet måste vara MYCKET säkrare än ett riktigt sjukdomsfall. De allra flesta biverkningar är allergier som orsakas av exempelvis att man odlar vaccinet (ett försvagat virus, exempelvis) i ägg eller något sådant.

I fallet med Pandemrix har man noterat att narkolepsi, som man kanske egentligen inte riktigt förstår, troligen orsakas av någon autoimmun reaktion. Vanliga luftvägsinfektioner kan utlösa narkolepsi, tror man. Vaccinet, som ju per definition måste aktivera immunförsvaret, har tydligen lyckats aktivera immunförsvaret på ett sådant sätt att det orsakat narkolepsi.

Teoretiskt sett skulle mRNA-vaccinen också kunna utlösa autoimmuna reaktioner. Det vet vi ju helt enkelt inte än. Därför är det ju särskilt viktigt att man noga följer upp ett stort antal av de som vaccinerats, och helst i flera år. Det ska man förstås göra för alla vacciner.

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9744
  • Karma +19/-4
Virus dribblar med ditt DNA.
Då det inte kan reproducera sig självt (det består 'bara' av några molekyler som sitter ihop) använder det värdcellens DNA för att tillverka kopior av sig själv.

Helt fel. När kroppen tillverkar sina egna proteiner används cellens DNA-molekyler för att tillverka en RNA-molekyl som cellens "proteinfabrik" kan använda som tillverkningsinstruktion. Cellen kan inte använda DNA direkt som tillverkningsinstruktion. Det Pfizers och Modernas vaccin gör är att tillföra RNA-molekyler som innehåller tillverkningsinstruktionen för virusprotein till cellen. Detta RNA tar över proteinfabriken och får den att börja tillverka virusproteinet i stället för kroppsegna proteiner. Kroppens DNA-molekyler har inget som helst med den processen att göra.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1978
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC håller måttet
Helt fel. När kroppen tillverkar sina egna proteiner används cellens DNA-molekyler för att tillverka en RNA-molekyl som cellens "proteinfabrik" kan använda som tillverkningsinstruktion. Cellen kan inte använda DNA direkt som tillverkningsinstruktion. Det Pfizers och Modernas vaccin gör är att tillföra RNA-molekyler som innehåller tillverkningsinstruktionen för virusprotein till cellen. Detta RNA tar över proteinfabriken och får den att börja tillverka virusproteinet i stället för kroppsegna proteiner. Kroppens DNA-molekyler har inget som helst med den processen att göra.
Mer specifikt så replikerar sig en del DNA-virus (herpes, vårtvirus m fl) i cellkärnan och använder sig av värdcellens egen replikationsmekanism.
De kan orsaka cancer genom att påverka DNA. Låt oss kalla det "dribbla med".
RNA-virus som covid och influensa replikerar sig i cytoplasman.
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hål (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Åtta fungerande eldstäder. Årstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Jag har i alla fall aldrig hört talas om någon som fått ansiktsförlamning som en indikation på allergi, men vad vet jag.  dontknow
För 99% av befolkningen är Covid-19 att likna med en vanlig förkylning/influensa, och visst kanske biverkningarna av vaccinet är färre än så, det skulle ändå vara förödande om man vore en av de som drabbas med livslångt lidande, speciellt om man åldersmässigt befinner sig i en grupp som har extremt liten risk att bli allvarligt sjuk.
Beslutet må vara enkelt om man är +65 år, men att raljera över att yngre personer är tveksamma, när ändå det mesta tyder på att immuniteten kommer att vara tidsmässigt begränsad, och att vi troligen kommer att behöva vaccinera oss mot muterade stammar i all framtid om vi vill slippa få denna influensa.
Det jag gissar är att detta vaccin kommer att vara en del i "influensavaccinet" som ges till äldre i framtiden.
Jag kan självklart ha fel.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9744
  • Karma +19/-4
Mer specifikt så replikerar sig en del DNA-virus (herpes, vårtvirus m fl) i cellkärnan och använder sig av värdcellens egen replikationsmekanism.
Coronaviruset är ett RNA-virus, dess fortplantningsmekanism skiljer sig från den som DNA-virus använder sig av. För övrigt så dribblar inte heller DNA-virus i normalfallet med kroppens gener. De fortplantar sig så att de går in i tillverkningsprocessen ett steg tidigare och använder kroppscellens mekanism för tillverkning av det RNA som proteintillverkningsprocessen använder som mall för proteintillverkningen. Det kan dock hända att DNA från virus kan inkorporeras i cellens DNA, det finns gott om sådant i våra celler, men det är en annan sak och har inget med det som diskuteras i den här tråden.   

Hur definierar du replikationsmekanism? Begreppet kan i det här sammanhanget tolkas som två helt olika saker.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad halper

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 125
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jag har i alla fall aldrig hört talas om någon som fått ansiktsförlamning som en indikation på allergi, men vad vet jag.  dontknow
För 99% av befolkningen är Covid-19 att likna med en vanlig förkylning/influensa, och visst kanske biverkningarna av vaccinet är färre än så, det skulle ändå vara förödande om man vore en av de som drabbas med livslångt lidande, speciellt om man åldersmässigt befinner sig i en grupp som har extremt liten risk att bli allvarligt sjuk.
Beslutet må vara enkelt om man är +65 år, men att raljera över att yngre personer är tveksamma, när ändå det mesta tyder på att immuniteten kommer att vara tidsmässigt begränsad, och att vi troligen kommer att behöva vaccinera oss mot muterade stammar i all framtid om vi vill slippa få denna influensa.
Det jag gissar är att detta vaccin kommer att vara en del i "influensavaccinet" som ges till äldre i framtiden.
Jag kan självklart ha fel.

Så är det förstås. I Sverige vaccinerar man inte barn mot vattkoppor, men däremot vuxna (om man inte haft vattkoppor som barn). Helt enkelt för att vattkoppor nästan alltid är milt hos barn men ger svårare sjukdom hos vuxna. Så man gör ju redan sådana överväganden. Andra länder gör andra överväganden: i exempelvis Australien vaccinerar man barn mot vattkoppor.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1978
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC håller måttet
Hur definierar du replikationsmekanism? Begreppet kan i det här sammanhanget tolkas som två helt olika saker.
DNA polymeras i detta fallet.
Rickard var orolig för att vaccinet 'dribblade med' vårt genetiska material.
Vilket är vad virus gör.
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hål (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Åtta fungerande eldstäder. Årstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och timdebitering med Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år!

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Och nu kommer en ny studie som visar att risken bli sjuk i covid minskar med 34% om man äter D-vitamintillskott kontinuerligt.
I en tysk undersökning där man följt ca 185 patienter med bekräftad covid så visar det sig att de med "mer normala" (ändå låga) halter av D-vitamin hade 14.9 gånger lägre risk att dö av covid än de i gruppen som hade brist på D-vitamin.
Föreläsaren i detta fall hävdar att det omöjligt kan ligga en global konspiration bakom det faktum att inga dubbelblindstudier rörande detta görs.
Jag väljer att påstå motsatsen, det är en global konspiration som just nu genomförs för att lättare kunna driva igenom FN:s Agenda 2030 och "the great reset" som World Economic Forum har som mål.
De som ännu inte tar D-vitamintillskott bör verkligen titta på videon.
Massvaccinationen hade sannolikt inte behövts om alla rekommenderats att ta extra D-vitamin.

Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Inloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3890
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
alla blir saliga på sin egen tro...
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Nja, denna typ av utredningar som presenteras i kontrollerade medicintidskriften är ingen tro, resultaten är vetenskapligt säkerställda med mindre än 1 promilles risk för fel.
Det man bevisat är utfallet av D-vitaminbrist bland 185 konstaterat smittade ökar risken att dö med 14.9 gånger jämfört med gruppen med mer normala halter av D-vitamin.
För att Tegnell och andra konspirerande makthavare skall rekommendera lösningen krävs verifierade dubbelblindstudier, vilket makthavarna och läkemedelsbolagen vägrar att göra.
Det finns inga andra grupper i samhället som har de ekonomiska medlen att göra denna typ av stora studier som krävs.

Det är upp till var och en att fundera på vad det kan bero på att läkemedelsbolag och politiska makthavare vägrar göra dessa dubbelblindstudier.

Dessutom skulle en generell rekommendation om extra intag av D-vitamin med all sannolikhet även minska andra säsongsinfektioner som influensa, vanlig förkylning och vinterkräksjuka, alla med stora konsekvenser för utsatta grupper.

I finland har man t.ex. i två steg berikat smör och mjölk med D-vitamin och har kunnat se tydliga effekter på influensan vintertid, två tydliga steg ned i antalet sjukdomsfall i samband med att de 1: Införde berikningen. 2: ökade doserna.

Tyvärr är berikningen av livsmedel liten, och når inte alla, de är primärt gjorda för att vi skall undvika engelska sjukan och benskörhet, för den immunologiska effekten behövs större doser, ca 3000-4000 internationella enheter verkar det finnas någon form av konsensus bakom. Berikningen av livsmedel ger sannolikt högst 10% av detta.

Det finns sååå många bevis för att hormonet "D-vitamin" har en multieffekt på immunförsvaret att det blir nästan löjeväckande när någon påstår att det skulle vara en tro.
« Senast ändrad: 05 februari 2021, 07:42:32 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Inloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3890
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
"Massvaccinationen hade sannolikt inte behövts om alla rekommenderats att ta extra D-vitamin."

"löjeväckande"

...visst är du nyfrälst....
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Dividera Sveriges dödstal med 14.9 och säg sedan att vi skulle massvaccinerat hela befolkningen om det dött 738 personer MED Covid-19 istället för ca 11 000 som idag är fallet.
Jag tror inte att det hade varit nödvändigt, önskvärt eller sunt spenderade pengar.
Jag kan självklart ha fel, men alldeles säkert är att många fler skulle struntat i att vaccinera sig.

Har aldrig varit frälst, kommer inte så att bli, men däremot tar jag till mig av vetenskapligt säkerställda utredningar, även om jag är skeptisk till dessa också. Nu finns det dock så oerhört mycket bevis för att D-vitamin har en skyddande effekt att bara de mest hårdnackade vetenskapsförnekarna hävdar annat.
Tegnell är ett exempel som använder vetenskapen baklänges, och sållar bort allt alla andra studier än de just han vill se, kontrollerade dubbelblindstudier som han, hans kollegor, hela läkemedelsbranschen och våra politiker vägrar göra.
Detta trots att det sedan länge är vetenskapligt säkerställt att D-vitamin har en positiv effekt på vårt immunförsvar.
Än en gång, man kan fundera varför.
« Senast ändrad: 05 februari 2021, 07:50:52 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9744
  • Karma +19/-4
Detta trots att det sedan länge är vetenskapligt säkerställt att D-vitamin har en positiv effekt på vårt immunförsvar.

För en gångs skull håller jag med Rickard här. Men jag håller inte med om hans mer paranoida åsikter. Att läkemedelsbranschen inte vill göra några studier är självklart. Studier och registeringsprocessen kostar fruktansvärda summor. Ett projekt jag deltog i kostade runt en halv miljard kronor innan det blev ett registrerat läkemedel.

D-vitamin går inte att patentskydda eller registrera. Vem som helst kan sälja D-vitamin. Alltså är det pengar kastade i sjön för det bolag som gör en studie. Alla kan åka snålskjuts på resultatet. Såvitt jag kan förstår är det bara internationellt samarbete mellan stater eller enskilda stater som kan ta fram läkemedel som det inte går att tjäna pengar på. Det finns ingen anledning att tro att det ligger någon ondsint konspiration bakom läkemedelsföretagens ovilja att göra en studie. Det är bara enkel logik. En VD som satsar en massa pengar på något som inte kan ge några intäkter blir inte långlivad på sin post. 
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Får man välja typ av vaccin? Eller man får det som finns i skåpet för tillfället?
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
För en gångs skull håller jag med Rickard här. Men jag håller inte med om hans mer paranoida åsikter. Att läkemedelsbranschen inte vill göra några studier är självklart. Studier och registeringsprocessen kostar fruktansvärda summor. Ett projekt jag deltog i kostade runt en halv miljard kronor innan det blev ett registrerat läkemedel.

D-vitamin går inte att patentskydda eller registrera. Vem som helst kan sälja D-vitamin. Alltså är det pengar kastade i sjön för det bolag som gör en studie. Alla kan åka snålskjuts på resultatet. Såvitt jag kan förstår är det bara internationellt samarbete mellan stater eller enskilda stater som kan ta fram läkemedel som det inte går att tjäna pengar på. Det finns ingen anledning att tro att det ligger någon ondsint konspiration bakom läkemedelsföretagens ovilja att göra en studie. Det är bara enkel logik. En VD som satsar en massa pengar på något som inte kan ge några intäkter blir inte långlivad på sin post.

Att läkemedelsbolagen inte gör det beror självklart på att det vore ekonomiskt vansinne, men vilka hållhakar har dom på våra politker som kan beställa denna typ av undersökningar, skit, det är så enkelt att en region kan göra det.
Med den ström av smittade som kommer in nu vore det den enklaste sak i världen att ge 50% av de som konstateras vara smittade D-vitamin i aktiv form, inom 3 veckor skulle man ha en dubbelblindstudie klar med klara bevis för sjuklighet och dödlighet i de två grupperna.
INGEN vill, och jag frågar mig än en gång varför, som jag ser det är det en form av konspiration på så sätt att big Pharma och World Economic Forum + WHO + våra politker (medvetet eller ej) har en annan agenda som våra politiker skrivit under på - det agendan kräver dels mindre eget ägande, större immigration, och allt mer tät bebyggelse för att de skall kunna uppnå sina mål om världen efter the great reset. Pandemin används som ett sätt att kunna styra folk med rädsla, man tvingar alla att vaccinera sig med "vaccinationspass" trots att de flesta insatta menar att vi kommer att få dras med detta virus i olika former i all framtid.
Att slå undan fötterna på resebranschen och restaurangbranschen är två sätt att minska på det privata ägandet, de stora multinationella miljardärerna kommer att fylla luckorna med sina franchisingkoncept, och vi kommer att få se ett allt mer feodalt samhälle där allt färre äger allt mer och vi vanliga dödliga blir allt mer som slavar till storfinansen. Amazons subventionerade etablering i Sverige är ännu ett exempel på vansinnet som pågår, Twitter, facebook och youtube som sensurerar sina politiska motståndare ännu ett.
Det här är ingen konspirationsteori, utan klart uttalat i offentliga skrivelser från World Economic Forum:s The great reset.
Man kan läsa om deras "marxistiska" planer på många ställen.
Och våra politiker deltar i dessa möten med mössan i hand, där tror jag att det mesta av anledningarna finns att man inte beordrar fram dubbelblindstudier på effekterna av D-vitamin som en skyddsbehandling, och bättre utreder effektiva behandlingsformer som t.ex. olika typer av Steroider som t.ex. Cortison som verkar ha en god effekt.
Finns även andra gamla läkemedel som är effektiva men hålls mer eller mindre hemliga av myndigheterna i de flesta länder. I andra länder slåss man nästan för att få händerna på dessa.  Ivermectin är ett av dessa som verkar ha väldigt god skyddseffekt.

Tegnell försvarar avrådandet av användning av D-vitamin som en idiot, med att det inte finns bevis för effekterna. Skäms på dig Tegnell.
« Senast ändrad: 05 februari 2021, 10:28:58 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!