Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FÃ¥r inte värmen att kicka igÃ¥ng pÃ¥ innedelen.....HJÄLP!!  (läst 2416 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad agapimos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Hej.

Har en pump som har fungerat 100% tills kylan satte in.Häromdagen så skulle jag starta den och då gick den på kyla men så fort jag satte den på värme så vill den inte.Utedelen går igång som den ska,men innedelen vill ej medverka till att värma.Det klickar till i den,men inget blås eller nått.Tunna röret på utedelen är kallt och det tjocka är varmt.Har gått runt och känt på den andra vi har som går normalt och där är båda rören varma....hm.....vad kan vara galet?
Hoppas på snabba svar :)

Cath

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Vad är det för fabrikat, modell och ålder på pumpen?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad agapimos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Pumpen är bara några veckor gammal,märket är Crafft,modell DKFR-33GW/CA1-2E

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Om den är så nyinstallerad så är det väl bara att ringa installatören? Har du provat att starta om den genom att slå av strömmen en stund?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad agapimos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Har nyligen köpt huset och gamla ägare är avliden,så vet inte vem som installerat den,tyvärr.Har bara en manual på maskinen och den säger mig ingenting.Ja,jag tror jag gjort allt man kan läsa sig till på internet,startat om,återställt kontrollen,slagit av strömmen till både ute och innerdel,startat på lägsta temp,högsta temp,tagit bort is på utedelen..........mysterium kan jag bara säga........

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Om den är installerad för bara några veckor sen så kan det inte vara så svårt att ta reda på vem som har gjort det. Det måste ju vara garanti på installationen...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad agapimos

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Köpte huset på exekutiv auktion.Det vi kunde göra (och gjorde) var att få det besiktigat innan köp,så alla papper som hörde till vitvaror,vattenpump,vattenfilter med mera OCH då även luftvärmen fanns inte att hitta någonstans,så............det är anledningen till att jag frågar här.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!