Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nu är de beställda!  (läst 7552 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Nu är de beställda!
« Svar #15 skrivet: 20 maj 2007, 19:54:17 »
De som säger att jänkarna inte kan göra öl har inte letat bortom Bud och Miller...

Hmmm...
Den som uppfann Budwiser light tycker antagligen inte om smaken av öl.  ::)
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad VK System AB

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kungens Kurva (Stockholm)
  • Antal inlägg: 441
  • Karma +0/-0
    • VK System AB
SV: Nu är de beställda!
« Svar #16 skrivet: 21 maj 2007, 11:00:22 »
Likheten mellan Budweiser och att ha sex i en kanot: "F***ing close to water!"

Njä, hakar på er som förespråkar tjeckiskt öl, härlig beska överlag. Rekommenderar också å det hjärtligaste tyska Warsteiner (i flaska, inte burk!), också beskt så att det rycker i ansiktsmusklerna, tätt följt av Bitburger (men tror inte att bolaget har den längre, ta en sväng till Tyskland och inhandla).
Lycklig ägare av nyinstallerat kanalaggregat Panasonic Y28DD3E5, oisolerad lägenhet på plan 2/2 i tegel-/betonghus med klinkergolv 67m2 boyta + egen inomhustrappa, lägsta utetemp sedan inflyttning 2005 -4,4°C (nattemp, jan 2009), högsta utetemp +36,8°C (skuggtemp, aug 2007).

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Nu är de beställda!
« Svar #17 skrivet: 21 maj 2007, 11:11:09 »
Öl för mig det som bryggs utan krusiduller, utan inblandning av div annat. Vanlig hederlig öl av plisnertyp t.ex. Inte de sorter som fÃ¥tt allehande tilläggsnamn, Ã¥ som av mig betraktas som nÃ¥t slags ölgrogg, eller nÃ¥n helt egen sorts "dricka"... Visst.., det kan vara gott, men öl..., njaaäää  Sc:,h

mvh humlan.

Utloggad boek

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 426
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Klimatrealist
SV: Nu är de beställda!
« Svar #18 skrivet: 21 maj 2007, 11:17:59 »
Prova gärna Jever som är ett ljust öl av pilsnertyp med fin beska. Rekommenderas!
För de som gillar mörka öl med kraftig beska, jag t.ex. så finns det bara en, Guinness såklart!
« Senast ändrad: 21 maj 2007, 12:17:55 av boek »
Enplanshus i mälardalen, byggt -65 100kvm + källare 100kvm. 2007-07-10 kompletterat med elektrisk VVB 80 liter. Sparar därmed mer än 50% av elförbrukningen för tappvarmvatten jämfört med elpatronerna i den gamla pannan från -65. Egentillverkad termostatstyrd luftsolfångare på 5,0 kvm till gillestugan och källaren. Fläkten till denna är varvtalsstyrd med PWM-teknik. 2014-12-23 installerat Mitsu Q Heat SE 665 på bostadsplanet. Ersatte Sanyo som lagt av. 2008-06-25 installerat LLVP i gillestugan Panasonic NE9GKE.

maha6305

  • Gäst
maha6305
SV: Nu är de beställda!
« Svar #19 skrivet: 21 maj 2007, 15:44:39 »
Choklad och Whiskey skrev Bertil... Hmmm...

Nötchoklad och starkvin a la Madeira ska de de va!  :D (men det är väl "fjolligt" förstÃ¥s ;) )

Utloggad VK System AB

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kungens Kurva (Stockholm)
  • Antal inlägg: 441
  • Karma +0/-0
    • VK System AB
SV: Nu är de beställda!
« Svar #20 skrivet: 21 maj 2007, 17:03:32 »
Choklad och Whiskey skrev Bertil... Hmmm...

Nötchoklad och starkvin a la Madeira ska de de va!  :D (men det är väl "fjolligt" förstÃ¥s ;) )

Nä, bara liiite... pröva en oslagbar kombination; Bushmills single malt med Lindberghs mörka chilichoklad! Wa wa wee wa, som Borat säger!

Öl för mig det som bryggs utan krusiduller, utan inblandning av div annat. Vanlig hederlig öl av plisnertyp t.ex. Inte de sorter som fÃ¥tt allehande tilläggsnamn, Ã¥ som av mig betraktas som nÃ¥t slags ölgrogg, eller nÃ¥n helt egen sorts "dricka"... Visst.., det kan vara gott, men öl..., njaaäää  Sc:,h

mvh humlan.

Du menar som är gjort pÃ¥ malt, Humlan, jäst och vatten?  ;D
Lycklig ägare av nyinstallerat kanalaggregat Panasonic Y28DD3E5, oisolerad lägenhet på plan 2/2 i tegel-/betonghus med klinkergolv 67m2 boyta + egen inomhustrappa, lägsta utetemp sedan inflyttning 2005 -4,4°C (nattemp, jan 2009), högsta utetemp +36,8°C (skuggtemp, aug 2007).

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Nu är de beställda!
« Svar #21 skrivet: 21 maj 2007, 17:34:15 »
Choklad och Whiskey skrev Bertil... Hmmm...

Nötchoklad och starkvin a la Madeira ska de de va!  :D (men det är väl "fjolligt" förstÃ¥s ;) )

Nä, bara liiite... pröva en oslagbar kombination; Bushmills single malt med Lindberghs mörka chilichoklad! Wa wa wee wa, som Borat säger!

Öl för mig det som bryggs utan krusiduller, utan inblandning av div annat. Vanlig hederlig öl av plisnertyp t.ex. Inte de sorter som fÃ¥tt allehande tilläggsnamn, Ã¥ som av mig betraktas som nÃ¥t slags ölgrogg, eller nÃ¥n helt egen sorts "dricka"... Visst.., det kan vara gott, men öl..., njaaäää  Sc:,h

mvh humlan.

Du menar som är gjort pÃ¥ malt, Humlan, jäst och vatten?  ;D

 Thumbsup Exakt  ;D

mvh humle  ;)

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Nu är de beställda!
« Svar #22 skrivet: 01 juni 2007, 17:50:24 »
Själv hittade jag pÃ¥ det mest lÃ¥ng sökta skäl till att dra en wirre  :) Förra veckan fick vi midnattssol här  :) Vilket firades med en resa mitt i natten till Narvik och rombaksfjorden  :) SÃ¥ lÃ¥ngt allt väl , där i fjorden ligger resterna av en Tysk jagare vid namn Geroge Thiele som blev sänkt av Brittiska flottan. Som var stationerad vid Scapa flow pÃ¥ orkney öarna  :) Jag ska Ã¥xÃ¥ bli sänkt av en frÃ¥n Orkney öarna nämligen en Scapa whiskey  ;D *vinkar*

http://www.multi.fi/~jharmala/george.htm

http://www.scapamalt.com/


Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: Nu är de beställda!
« Svar #23 skrivet: 05 juni 2007, 23:54:22 »
Apropå inget.. är det fin skidåkning nu i Riksgränsen??

Narvik har jag sett bilder från, häftigt att åka så nära fjorden!
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Nu är de beställda!
« Svar #24 skrivet: 08 juni 2007, 20:04:43 »
MÃ¥ste erkänna att jag inte vet  :-\ Fast jag passerade där senast i onsdags  Sc:,h Där emot sÃ¥ vet jag att folk pimplar väster om Kebne  *vinkar*

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Nu är de beställda!
« Svar #25 skrivet: 08 juni 2007, 20:11:03 »
Däremot sÃ¥ vet jag att folk pimplar väster om Kebne  *vinkar*

Öl, fisk eller bÃ¥dadera?  :D
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Nu är de beställda!
« Svar #26 skrivet: 08 juni 2007, 21:52:35 »
Take a wild guess  ;D *vinkar*

Utloggad VK System AB

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Kungens Kurva (Stockholm)
  • Antal inlägg: 441
  • Karma +0/-0
    • VK System AB
SV: Nu är de beställda!
« Svar #27 skrivet: 11 juni 2007, 09:22:37 »
Går tillbaka till ölen, hade glömt hur gott Becks var, men prövade igen i helgen. Holländarna kan också när de vill!
Lycklig ägare av nyinstallerat kanalaggregat Panasonic Y28DD3E5, oisolerad lägenhet på plan 2/2 i tegel-/betonghus med klinkergolv 67m2 boyta + egen inomhustrappa, lägsta utetemp sedan inflyttning 2005 -4,4°C (nattemp, jan 2009), högsta utetemp +36,8°C (skuggtemp, aug 2007).

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Nu är de beställda!
« Svar #28 skrivet: 16 juni 2007, 19:49:57 »
Huva vad hemskt väder det är  :-\ Har tuttat eld pÃ¥ pelletsen och drar en laphroaig  :) vips sÃ¥ känns det lättare igen  *vinkar*

http://www.laphroaig.com/

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!