Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Extern temperatursensor för inomhusdel placerad ovanför ytterdörr?  (läst 1184 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kaffekopp

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!
Funderar över en Daikin Stylish eller Solo XRH som jag tänkt placera ovanför ytterdörren. Jag blivit avrådd från denna placering med hänvisning till att enheten kommer att starta så fort ytterdörren öppnas. Är detta en relevant farhåga? Nackdelen är förutom den ökade energiförbrukningen även ökat slitage.

Min lösning på problemet vore en extern temperaturgivare som placeras längre in i rummet men kan inte hitta detta som tillval på Daikins hemsida, finns detta att köpa?
Har hittat Madoka som verkar vara ungefär det jag söker men den fungerar bara till luft/vatten om jag förstått rätt.
Någon som använt WiFi-modulen för att skapa något liknande med hjälp av något hemautomationssystem? Jag kommer oavsett att köpa WiFi-modulen.

Utloggad Daikin_

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!
Funderar över en Daikin Stylish eller Solo XRH som jag tänkt placera ovanför ytterdörren. Jag blivit avrådd från denna placering med hänvisning till att enheten kommer att starta så fort ytterdörren öppnas. Är detta en relevant farhåga? Nackdelen är förutom den ökade energiförbrukningen även ökat slitage.

Min lösning på problemet vore en extern temperaturgivare som placeras längre in i rummet men kan inte hitta detta som tillval på Daikins hemsida, finns detta att köpa?
Har hittat Madoka som verkar vara ungefär det jag söker men den fungerar bara till luft/vatten om jag förstått rätt.
Någon som använt WiFi-modulen för att skapa något liknande med hjälp av något hemautomationssystem? Jag kommer oavsett att köpa WiFi-modulen.
Kall luft under maskinen kommer inte att starta denna då kall luft faller.
Är luften dessutom så pass kall att hallen kyls ner så är maskinen redan i ett kontinuerligt driftsområde, dvs husets värmebehov överskrider maskinens lägsta avgivna effekt.

Mvh
D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!