Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: nibe city + pellets (Biona) + VP  (läst 4320 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad franskan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
nibe city + pellets (Biona) + VP
« skrivet: 21 oktober 2007, 21:11:02 »
 :D
Hej alla experter,
 
jag bor i ett ganska stort hus i Värmland och har tidigare kört med olja (ca 3 m3/år) med Nibe City. För 2 år sedan konverterade jag pannan till pellets med Biona pelletsbrännare och det fungerar bra, går åt ca 8 ton pellets per år.
Tyvärr så är det ganska jobbigt att aska ur så jag tänkte att komplettera med en luft/vattenvärmepump för
uppvärmningen.
Finns någon som kan ge ett tips på en bra lösning ? Min tanke är att värmepumpen skall gå när det är några minusgrader eller varmare och att pelletsbrännaren skall ta över när det blir kallare och då skall värmepumpen
vara avstängd.
Vilket fabrikat passar bäst för detta behov. Har ingen acktank.
Hur kopplar man värmepumpen mot pannan för att det ska fungera så bra som möjligt ?
Har en separat liten varmvattenberedare som är inkopplad när inte pannan går på sommaren för att få varmvatten.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!