Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Injustering av returventil (golvvärme) och typ av ventil  (läst 478 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Scrangle

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej,

Jag har problem med vårt golvvärmesystem (2 slingor är kalla) och försöker mig på att kontrollera injusteringen på returventilerna. Först trodde jag att jag skulle justera ventilen med skruvmejsel men jag har läst på annat håll att jag ska använda insexnyckel? Vad är korrekt och vad används i så fall den lilla mejselöppningen till och hur ska denna vara ställd?

Följdfråga: Är det någon som vet var jag kan köpa identiska returventiler ifall det visar sig att de gamla är obrukbara?

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,
Johan

Utloggad Scrangle

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Injustering av returventil (golvvärme) och typ av ventil
« Svar #1 skrivet: 13 december 2022, 09:07:44 »
Hej igen,

Jag är också konfunderad över den nya ventilen (t.v.). Den har en utstickande del med mejselspår så även om det finns en insexnyckeldel så går denna inte att komma åt. Justeras denna med spårad skruvmejsel eller hur gör jag?

Hälsning,
Johan

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!