Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: äntligen installerad!  (läst 1302 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Satellite

  • Snart ägare av Nocria
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
äntligen installerad!
« skrivet: 14 november 2007, 21:04:15 »
Sådär ja! Nu är Nocrian installerad och igångsatt :) Just nu är jag alldeles för klåfingrig med fjärrkontrollen......men det är ju så kul 8)
Ska i alla fall försöka låta den vara nu till imorgon kväll för att se hur den sköter uppvärmingen, lite orolig för att den inte ska klara att få upp värmen till övervåningen. Det är 0 grader ute just nu och pumpen inställd på 23 grader, heat, blåser i treans läge samt så rakt som möjligt med fjärrkontrollinst. Återkommer med frågor och observationer...
/Satellite

Utloggad Meanstreak

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norrland
  • Antal inlägg: 105
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Övertygad monsterdiggare
SV: äntligen installerad!
« Svar #1 skrivet: 15 november 2007, 10:57:18 »
Hej Satellite!
Tror inte att du behöver oroa dig. jag värmer mitt hus helt med min nocria, för utom lite eldning i kaminen, det var -8 ºC nu på morgonen och +19.7 ºC i köket och det ligger inte i flödes riktningen.
På över våningen (3 sovrum och hall+badrum med golv värme) samma temp som i kök. har börvärde på 22 ºC. jag är helt övertygad att vi nocria ägare har valt rätt maskin. haaare... *roflmao* ;D *vinkar*
« Senast ändrad: 15 november 2007, 13:28:24 av Meanstreak »
Meanstreak ägare , AWYZ18LB nocria, Hus 1 1/2 plan 145m2 boyta +källare 75m2  bygg Ã¥r -28, timmer stomme, tilläggsisolerat, vatten buren el 25000kw total. tulikivi kamin 6-8m3 ved, ort Sundsvall. numer under 20000kw, 2007 förbrukning 17300Kw. 2008 förbrukning 17000kw.2009= 16000kw

Utloggad Kaminen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: LuleÃ¥
  • Antal inlägg: 85
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: äntligen installerad!
« Svar #2 skrivet: 17 november 2007, 09:52:04 »
Jepp äntligen lite kyla så man ser vad pumpen går för -15 i natt och 19,5 grader i köket 22 grader i vardagsrummet där pumpen är. 19,1 på övervåningen. Har två plan a 70kvm som pumpen värmer.
Förra året utan pump gick det 35 000kwh. Har nästan halverat månads elräkningarna ännu så länge. Ska bli Intressant att se hur det blir nu när det börjar bli vintertemp ute.

Grattis till dit val Satellite kom gärna med lite erfarenheter här framöver
mvh Kaminen.
Parhus i Luleå 2*70kvm +60kvm källare
värmepump entreplan Nocria 14 sen aug-07
+ en kökskamin viking30
källare direktel övreplan direktel
Energiförbrukning 2006, 35500kwh
Energifrörbrukning 0703-0803 17500kwh +1,5m3 ved

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!