0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, bra jämförelse med hur oljepannan fungerade när man kör fast kondensering. Om man skulle köra flytande, är man ute efter långa drift tider då = så låg effekt som möjligt?Lite trist att de inte har inverter styrning på fläktarna. 8:an och 10:an har två fläkthastigheter men det är väl inte samma sak?
De jag känner som kört pellets har kastat ut det på grund av att det krånglade hela tiden. Trasiga eltändare,raster och brännarör som brunnit sönder. misslyckade tändningar, sota hela tiden om den körs i oljepanna.
Hulta. Vilken temperatur får du i pannan.....när du inte kör med eltillskott?
Får du upp panntemperaturen till 49 grader även om det är kallare än minus tio grader?
Funderar på att försöka få shunten att reglera automatiskt. Märket på shunten som sitter på pannan är ESBE, ganska lik modell 60. Det är avklippta sladdar som gått in i pannan. Se bild.På pannan sitter det en CTC Shuntautomatiksats RVA 36.531/126 (enligt instruktionsboken) = (Siemens RVA 36.531) . Allt detta fanns monterat när jag köpte pannan på blocket.Nu är frågan, räcker det att skarva ihop den avklippta sladden för att få det hela att fungera? Fick inte med någon inne eller utegivare. Eller är det så att jag behöver komplettera med en givare av något slag för att kunna använda CTC shuntautomatiken som sitter monterad. Det kommer fram tecken i displayen, står Err 4 1554 men det beror kanske på att något saknas. Tips eller webblänk till produkter som saknas mottages gärna.Som planerna ser ut så blir det en Nibe 2025-10 så snart snöläget är sådant att man kan dra fram pumpen på en pirra till stället den ska stå på. Under tiden jag väntar så försöker jag få pannans reglersystem att fungera.
måste du ha inegivare? jag kör endast på ute temp funkar kanon