Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Umeå Mobilkyla under rekonstruktion, våga acceptera offert?  (läst 10383 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nöjd kund

  • Gäst
Nöjd kund
SV: Umeå Mobilkyla under rekonstruktion, våga acceptera offert?
« Svar #15 skrivet: 25 september 2018, 13:16:32 »
Hej!
Vi köpte värmepump till vår stuga av mobilkyla våren 2017 och har varit supernöjda. Fick mycket proffsigt bemötande och de var trevliga och kunniga. Skulle absolut anlita dem igen om företaget funnits kvar, tvekar inte på att anlita det nya företaget som startat upp, då Simon var en av de som hjälpte oss. Tycker att det var synd att företaget gick i konkurs, då vi inte varit annat en nöjda!

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7651
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
En anonym gäst som höjer ett företag till skyarna gör dom flesta misstänksamma, kan det vara ett försök till smygreklam?
I mina ögon högst troligt  tOOmten
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Nöjd kund Katarina

  • Gäst
Nöjd kund Katarina
SV: Umeå Mobilkyla under rekonstruktion, våga acceptera offert?
« Svar #17 skrivet: 25 september 2018, 14:47:34 »
Hej igen!
Oj då, inte alls menat som smygreklam, utan helt enkelt en nöjd kund. Tyckte att många skrivit negativt att jag ville säga att vi varit mycket nöjda. Jag är inte medlem på denna sida utan helt vanlig ”privatperson” som anlitade mobilkyla till stugan och vi var som sagt mycket nöjda med allt, därmed kan jag inte stå till svars för andra kunder. Anledningen till att jag hittade hit är att vi nu vill köpa en värmepump tillvårt hus och tänkt kontakta samma företag och då såg att de gått i konkurs.Jag googlade företaget och hamnade här.  Ber om ursäkt om jag ställer till oreda för att jag skriver här... men jag ville bara dela med mig av vår erfarenhet ???


Utloggad TheDog

  • Nyfiken
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Skellefteå
  • Antal inlägg: 76
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Bosch Compress 7000 LWM
SV: Umeå Mobilkyla under rekonstruktion, våga acceptera offert?
« Svar #18 skrivet: 01 oktober 2018, 19:04:33 »
För att balansera erfarenheterna så kan jag väl ge min erfarenhet.

Mobilkyla offererade en värmepump till mig som skulle vara "turn key", men på något vis lyckades de beställa saker i mitt namn på drygt 2000 kr (som de lovade återbetala) strax innan de upphörde. Det innebar att jag stod där med en kostnad utan leverans eller kvittning (orkade inte ta den striden).

Nyss beställde min mor en luft-luftvärmepump av Polarpumpen och de anlitade då Klimatkompetens för arbetet. Hade jag vetat det hade vi backat ur direkt, men nu blev det så (vi har affären med Polarpumpen). Nåväl efter en magiskt lång tid från beställningen med enbart kontakt på vårt initiativ så beslutades ett installationsdatum. Min mor åkte då de 24 milen enkel väg till stugan för att vara där, men vi lunchtid kom ett SMS med information om att det tyvärr inte blev något. Därefter total tystnad från Klimatkompetens och vi har drivit fråga via Polarpumpen och hoppas nu att den blir monterad två onsdag (3 månader senare!!!!).

Där emellan har vi behövt bestrida fakturor och ROT-avdrag hos skattemyndigheten där det hävdats att arbetet utförts. Jag lämnar inget omdöme idag utan väntar till efter onsdag.

PS! Vill Klimatkompetens städa historien så har jag faktura kvar  ^-^.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 34900
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Umeå Mobilkyla under rekonstruktion, våga acceptera offert?
« Svar #19 skrivet: 02 oktober 2018, 06:36:34 »
ROT-avdrag får enbart rekvireras av installatören efter att man fått betalt, INTE när man fakturerar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!