Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: lager/kontor 110 kvm i Göteborg behöver värmepump pÃ¥ taket.  (läst 832 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ByggherreNR1

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 86
  • Karma +0/-0
Har en inte så vacker lokal med tåg samt motorväg som granne.
Vill ha acceptabelt billig värmepump med ok besparing.

Inte ute efter perfekt lösning utan bara ersätta de för gamla el elementen.

Kan installera själv och har konto på de vanliga typ Ahsell, Jula, Dahls osv

Kan dock mer om stensättning och snickeri än om värmepumpar så upplys mig tack.

Om möjligt skulle jag vilja ha innerdelen i omklädningsrummet mitt i byggnaden och ytterdelen på det plana taket.

mvh
Marcus
Vet att jag ställer lite tokiga frågor men försöker förkovra mig, hav överseende ;)

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Det kommer mycket kondensvatten från utedelen vilket fryser till is vintertid så ditt tak kan få problem om det blir ett par hundra kilo is .

Har du inte kunskap och verktygen som behövs för att kona rör och vacumsuga så bör du nog köpa den tjänsten så du har någon garanti.
Gör det själv pumpar har nog annars tex Jula.

Men rekommendationen är att du tar hem ett par återförsäljare och får förslag på modell och placering samt pris inkl installation.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad ByggherreNR1

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 86
  • Karma +0/-0
aha har inte behövt läsa på om värmepumpar på ett tag.
Förra gången kunde jag köpa och installera själv, var inte klurigt men med de nya reglerna är det självklart bättre att ringa in någon.

Kan förstå att reglerna ändrats pga miljön.

Tack för informationen
Vet att jag ställer lite tokiga frågor men försöker förkovra mig, hav överseende ;)

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
nä ingenting är klurigt om man vet vad/hur man ska göra  :)

Pump får du säkert tag på men lite surt att inte få garanti överhuvudtaget vid eget montage då dom ändå kostar en del.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!