Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Filter universal G2 Tjocklek 10mm, är det rätt modell, luftflöde ökade rejält?  (läst 3063 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad shogo

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 247
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Inaktiv
Jag har efter att dammsugit samma filter till min Nibe 750 under drygt ett år köpt en filtermatta från filterbutiken.se och satt i ett nytt, och det är specificerat som "Filter universal G2 Tjocklek 10mm", om jag förstått rätt så är det G2 filter som är orginal till Nibe.
Innan filterbyte så med 64% fläkthastighet så låg vi på runt 170 i frånlufthastighet, efter byte så låg vi plötsligt på över 220, det nya filtret är nogrannt utklippt och sitter nog nästa tätare än orginalfiltret.
Ställde precis ned fläkten till 50% och fick då ett luftflöde på ca 175.
Nu till min undran, vad kan det vara som gör att det skiljer så mycket mellan de två olika filtren, är det nya sämre eller varför får jag så olika flöde?
« Senast ändrad: 22 november 2013, 18:25:11 av shogo »
Inaktiv användare (bor i lgh nu).

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!