Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Känner nÃ¥gon till Pumplagret.se?  (läst 19105 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3896
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #15 skrivet: 10 oktober 2014, 18:53:13 »
Hej!
SÃ¥g den här trÃ¥den idag och blev väldigt orolig eftersom jag har beställt en Panasonic HE9PKE i onsdags ifrÃ¥n pumplagret. Hade jag sett denna trÃ¥d tidigare sÃ¥ hade jag ju inte betalat med kort som jag nu gjorde, frÃ¥gan är om jag över huvud taget hade beställt nÃ¥got alls av dem. 
Den automatiska orderbekräftelsen jag fick var fel eftersom leveransen skulle gå till Stockholm men installationen skulle ske i Åre, detta hade dem förväxlat. Igår, torsdag ringde jag upp dem och påpekade förväxlingen och dem rättade till det.
På deras hemsida står det att pumpen finns i lager så leveransen borde inte dröja. Jag ger dem några dagar på sig att leverera och om ingen leverans sker så avbryter jag mitt köp.
Har nÃ¥gon nÃ¥got rÃ¥d att ge, vad skulle ni göra? 
Jag kommer hålla er alla uppdaterade här om vad som händer.

Oliver

Ingår installation i ditt köp?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #16 skrivet: 10 oktober 2014, 19:15:59 »
Ja, jag beställde installation också för då fick man värmepumpsskydd på köpet. Så sammanlagd betalade jag 15000.

Ingår installation i ditt köp?

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3896
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #17 skrivet: 10 oktober 2014, 19:46:44 »
Är hela summan förskottsbetald?

Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #18 skrivet: 10 oktober 2014, 20:00:53 »
Ja
Är hela summan förskottsbetald?

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3896
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #19 skrivet: 10 oktober 2014, 20:07:27 »
Har du använt ROT avdrag för installationen?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #20 skrivet: 10 oktober 2014, 20:10:20 »
Ja, jag har valt installation med ROT avdrag
Har du använt ROT avdrag för installationen?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8461
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #21 skrivet: 10 oktober 2014, 20:12:25 »
Jag antar att du vet att du bara ser ut att ha  har 2 Ã¥rs garanti mot normalt  5 Ã¥r men kolla vem som är leverantör till dom dÃ¥ det är detta företag som blir garantiansvarig om din Ã¥terförsäljare fÃ¥r för sig att lägga ner eller vinner pÃ¥ Lotto.
Bra att veta sådant oavsett vilken återförsäljare man väljer.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3896
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #22 skrivet: 10 oktober 2014, 20:12:51 »
Känner någon till huruvida utförares begäran om ROT utbetalning är tillåten/förbjuden innan arbetet är utfört?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Inloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7662
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #23 skrivet: 10 oktober 2014, 20:14:11 »
ROT får sökas SEDAN kunden betalt sin faktura INTE innan.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad rocas

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3896
  • Karma +3/-2
  • Kön: Man
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #24 skrivet: 10 oktober 2014, 20:16:34 »
....även om arbetet inte är utfört....?
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 40 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning/köpt el: 10000 kwh
39 st  solpaneler monterade hösten 2022.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #25 skrivet: 10 oktober 2014, 20:17:16 »
Tack för tipset
kolla vem som är leverantör till dom då det är detta företag som blir garantiansvarig om din återförsäljare får för sig att lägga ner eller vinner på Lotto.
Bra att veta sådant oavsett vilken återförsäljare man väljer.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #26 skrivet: 10 oktober 2014, 20:19:48 »
Kan jag på något sätt se om ROT är sökt/utbetalt?
ROT får sökas SEDAN kunden betalt sin faktura INTE innan.

Utloggad Tågråttan

  • Det är skillnad pÃ¥ expert och nyfiken amatör! Jag tillhör det senare.
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3603
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Jag gillar inte OST.
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #27 skrivet: 10 oktober 2014, 20:23:53 »
Klippt å klistrat..

Intyg för utnyttjat rot- och rutavdrag
Skatteverket erbjuder en e-tjänst där du som köpare kan se hur mycket preliminärt rot- och rutavdrag du har utnyttjat under innevarande år. Det krävs att du har en e-legitimation för att du ska kunna använda e-tjänsten. Intyget kan du visa upp för den som ska utföra rot- eller rutarbeten åt dig.

Tänk på att intyget bara tar hänsyn till ärenden som kommit in till Skatteverket och där beslut har fattats innan intyget utfärdades. Intyget tar heller inte hänsyn till den skattereduktion som du fått som löneförmån av din arbetsgivare för rot- och rutarbeten.
Tegelfasadsvilla i Mälardalen, byggd-1967, 260kvm boyta + 25 kvm garage. 
Kopplade 2-glas fönster..
Energiförbrukningshistorik:
1967-2011: ca 40 000-29 000 kWh/år. Tidigare ägaren"
2011-2021: snittförbrukning 15136 kWh.

2011:   14 975 kWh.
2012:   17 214 kWh.
2013:   15 451 kWh. 
2014:   10 535 kWh.
2015:   13 254 kWh.
2016:   14 867 kWh.
2017:   15 812 kWh.
2018:   16 391 kWh. 
2019:   15 466 kWh.
2020:   16 099 kWh.
2021-06-06  10451kWh.
2021:   16 434 kWh.
2022:   11 841 kWh.
2023:   10 932 kWh.


6 juni 2021: Startade Nibe F1145 med 300L VPB och 300L arbetstank och borra 250 meter.
Värmde hela huset tidigare med två luft/luftvärmepumpar, Mitsubishi FD 25 och en FH35 installerad av TS Comfort AB, supernöjd..
Egenbyggd luftsolfångare: 5m2 kollektor, 160mm kanalfläkt 540m3/h installerad April 2013
Spiskassett: Contura,  Maj 2012, 4-7 mysbrasor om Ã¥ret.
Ventilation: FTX Flexit uni 4,   435-657kwh/Ã¥r. 
Vindandelar: SÃ…LDE ALLA 150 ANDELAR I SISTA STUND.
Huvudsäkring: 35 Ampere som mest, nu 20 Ampere.
Logger2020 mäter: Temperaturerna Ute, Uterum, förrÃ¥d/garage, 4 luftkanalers till/frÃ¥n i FTX och temp/fuktsensor.  Den visar även elförbrukningen pÃ¥ bergvärmepumpen, Air-condition "LLVP"   och total elförbrukning.

Bonushus, installerad bergvärme Okt 2014. "Sålt 2019"
2x200m borra. Thermia duo 16kw, 500L UVL-tank och separat vvb 300L.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8461
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #28 skrivet: 10 oktober 2014, 20:25:35 »
Om jag förstår det hela rätt så kan dom ta förskottsbetalt med ROT avdrag men utföraren får inte söka betalning av skatteverket föräns arbetet är utfört och inte bara betalt.
Köparen får ett besked om ROT avdraget från skatteverket när utföraren ansökt om återbetalning så köparen kan se om detta gått rätt till men skatteverket eller någon annan har ingen aning om detta såvida inte skatteverket gör någon stickprovskontroll.
I år ska skatteverket granska värmepumpsbranschen lite hårdare sägs det , fick själv ett brev om att jag skulle skicka in uppgifter om 10 st olika specifierade ROT ansökningar för kontroll.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad o.t.

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Känner någon till Pumplagret.se?
« Svar #29 skrivet: 10 oktober 2014, 20:55:16 »
Jag ska installera e-legitimation och kontrollera status hos skatteverket.

Intyg för utnyttjat rot- och rutavdrag
Skatteverket erbjuder en e-tjänst där du som köpare kan se hur mycket preliminärt rot- och rutavdrag du har utnyttjat under innevarande år. Det krävs att du har en e-legitimation för att du ska kunna använda e-tjänsten. Intyget kan du visa upp för den som ska utföra rot- eller rutarbeten åt dig.

Tänk på att intyget bara tar hänsyn till ärenden som kommit in till Skatteverket och där beslut har fattats innan intyget utfärdades. Intyget tar heller inte hänsyn till den skattereduktion som du fått som löneförmån av din arbetsgivare för rot- och rutarbeten.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!