Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline startar om när jag försöker läsa larm och informationslogg  (läst 1914 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gromit42x

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
Hej,

Jag har en IVT Greenline HE C9 sedan 2011 och den har funkat hyfsat sedan dess. Har dock problem nu att den inte ger tillräcklig värme men det får bli en separat tråd om det.

Jag har noterat att pumpen trots ovanstående problem inte har larmat och när jag försöker gå in och läsa larmloggen så startar pumpen om. Jag hade samma problem med informationsloggen men den lyckades jag få fart på genom att radera gamla loggen först. Tänkte den kunde vara full vilket gav ovanstående problem. Detta trick funkar dock inte med larmloggen.

Hittar inget på nätet när jag söker på felbeskrivningen så det låter som något rätt så ovanligt. Någon här som stött på detta beteende?

-h

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Ett tips är att göra en fabriksåterställning, skriv upp vilka inställningar du har på kurva mm innan.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad brutusnr1

  • Kyltekniker
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 52
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepumpar/kylaggregat
Kontakta ett ivt-center programkortet som sitter på "baksidan av displayen"är en gammal verision med största sannolikhet.
Du kan kolla verisionsnummer på kortet och fråga om det är gammalt.
Tror det är gratis

Henriks74

  • Gäst
Går att reseta larmlogg i fabriksnivå och tömma larmminnet! så ska det funka sen!

Utloggad M.forsberg

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Går att reseta larmlogg i fabriksnivå och tömma larmminnet! så ska det funka sen!

jag har fÃ¥tt detta problem men hänger inte med pÃ¥ lösningen  Sc:,h
var hittar jag "fabriksnivÃ¥n"  dontknow eller är det reset som gäller  Sc:,h
och i sÃ¥ fall vad är det som jag mÃ¥ste memorera innan  Sc:,h

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Meny 12.
Skriv upp kurva och fininställning innan sÃ¥ du enkelt kan Ã¥terställa dessa sen.   
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!