Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bästa placering av innerdel  (läst 4561 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Karis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 445
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Bästa placering av innerdel
« Svar #15 skrivet: 28 november 2016, 21:29:19 »
Hej Daniel,  skoj att höra att allt verkar funka bra för dej och jag hade inte förväntat mig nÃ¥got annat heller skall jag säga. Det enda du riskerar är att det blir nÃ¥gon eller ev nÃ¥gra grader varmare i hallen du har, men se bara till att hÃ¥lla vingen ganska högt, eller i vart fall sÃ¥ att luftströmmen blÃ¥ser ut strax under överdelen pÃ¥ karmen eller om det nu är en portal du har där sÃ¥ kommer allt att funka perfekt. Det är dessutom alltid sÃ¥ att i just det utrymme som pumpinnerdelen sitter i blir alltid nÃ¥gon grad varmare än nästkommande utrymmen. Man brukar räkna med att man tappar normalt i innetemp mellan 0,5-1 grad per dörrpost frÃ¥n där innerdelen sitter och för varje dörrpost ytterligare pÃ¥ vägen som värmen skall ta sig in genom.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!