Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900  (läst 2032 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillemor Elfström

  • Gäst
Lillemor Elfström
servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900
« skrivet: 26 januari 2019, 15:54:29 »
Hej,
Skulle behöva hjälp med att få tag på en service manual till en mitsubishi Zubadan med ME 900 reglercentral alltså den första varianten. har sökt på nätet men hittar bara installationsmanualen.
försöker få fram en felkod för den larmar men jag kan endast kvittera larmet och hittar inte i menyn någonstans vart man kan hitta larmkoderna.
tack på förhand.
Lillemor

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9633
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900
« Svar #1 skrivet: 26 januari 2019, 16:13:27 »
Hej! Det kanske underlättar om du skriver den exakta modellbeteckningen och år på prylarna(?)
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Utloggad lacrosse

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 48
  • Karma +0/-0
SV: servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900
« Svar #2 skrivet: 28 januari 2019, 16:41:12 »
Hej! Det kanske underlättar om du skriver den exakta modellbeteckningen och år på prylarna(?)

Varför det?? Den Zubadanen med den styrenheten fanns bara i en modell med 2 olika kompressorer under en kort tid men med samma styrenhet så det fanns bara en Användarmanual.
Lillemor jag har skickat ett pm maila mig så får du en kopia av mig

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9633
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900
« Svar #3 skrivet: 28 januari 2019, 18:09:14 »
Vad bra att det löste sig! Min uppfattning är att Mitsubishi använder väldigt många olika modellbeteckningar som t.ex. står på framsidan av manualerna. Utan modellbeteckningen är åtminstone jag lost in space bland de manualer jag har och kan söka efter.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

Conrad Benatti

  • Gäst
Conrad Benatti
SV: servicemanual till zubadan med reglercentral ME 900
« Svar #4 skrivet: 08 december 2022, 15:23:26 »
Hej, jag har samma värmepump, levererad från beijer.
Skulle också behöva alla tillgängliga manualer. Om någon råkar sitta på mjukvaran tar jag tacksammt emot den med. många buggar tyvärr, hade ver 1.0 och klagade till garantitiden tog slut. fortfarande anmärkningsvärda buggar i styrningen. OCH elpatronerna som går till ibland vid tex. vatten spets är totalt feldimensionerad. har tyvärr fått koppla bort 6kw elementet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!