Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: ASY 14 monterad!! Synpunkter pÃ¥ ljudnivÃ¥n.  (läst 2307 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alfamats

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: kristinehamn
  • Antal inlägg: 181
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Helt sÃ¥ld pÃ¥ Italienska bilar!
ASY 14 monterad!! Synpunkter på ljudnivån.
« skrivet: 16 april 2006, 19:08:47 »
Tjena!
Fick min ASY 14 monterad i Torsdag.Det var några vändor innan jag fick den monterad.
Först sÃ¥ dök montörerna inte upp uppgjord tid.Sen blev det fel pump.Men 3:e gÃ¥ngen gillt som dom säger och uppe pÃ¥ väggen sitter den nu iallafall och ger go värme i garaget.Jag har bara en fundering,jag tycker utedelen väsnas sÃ¥ mycket mera än ASY 9:an som jag har till boningsdelen.PÃ¥ papperet sÃ¥ ska det inte skilja mer än 1 db.Men det är ett surrande ljud som stör mig lite.Precis samma ljud som 9:an när den avfrostar, fast detta lÃ¥ter hela tiden.Kan de korta rören göra sÃ¥ att den väsnas mera? Ni som har ASY 14 monterad, är det ett surrande ljud hela tiden pÃ¥ era maskiner,förutom fläkten dÃ¥ ;-)   / Mats
Fujitsu ASY 9 Artic,ASY 14 Artic,Nocria 14 Artic

Utloggad Burny

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
SV: ASY 14 monterad!! Synpunkter på ljudnivån.
« Svar #1 skrivet: 19 april 2006, 08:44:55 »
Hej, jag har haft min 14 Artic installerad ca 14 dagar och den sitter monterad ca 1,5 m upp på väggen utanför kök och hall(källarhus). Den går mycket tyst tycker jag även när det var några minusgrader de första nätterna. Men jag vet inte hur högt 9:an låter. Det som hörs är som sagt fläkten men något surrande ljud kan jag inte höra.

Mvh
Anders

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!