Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mitsubishi msz-GA25VAH - ska den gÃ¥ hela tiden?  (läst 1463 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anna Lilja

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
Mitsubishi msz-GA25VAH - ska den gå hela tiden?
« skrivet: 01 november 2008, 06:38:34 »
Hej,

Har sedan ett par veckor tillbaka en Mitsubishi Q HEAT 4.5 (MSZ-GA25VAH)
installerad. Huset är byggt på 70-talet och på 65 kvm. Temperaturen är inställd på 22 grader. Jag har ställd in pumpen som installatören visade dvs att pumpen endast ska värma luften inte kyla den ifall det skulle vara varma dagar med sol som ytterligare värmer huset.

Jag upplever dock att pumpen gÃ¥r nästan hela tiden. Är detta normalt eller kan det vara fel pÃ¥ inställningen alternativt pÃ¥ pumpen. Blir det annars nÃ¥gon skillnad om jag höjer inomhustemperaturen - om den ändÃ¥ gÃ¥r hela tiden menar jag. Tacksam för svar frÃ¥n er som har koll!  ;D

Utloggad ace

  • frostaknöl med 3.2-cert i kombination med livets hÃ¥rda skola,samt en omättlig nyfikenhet pÃ¥ teknik. trÃ¥d-reträtt pga utmattning förekommer.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2703
  • Karma +2/-1
  • ju fler strängar pÃ¥ lyran, ju bättre lÃ¥ter det !
SV: Mitsubishi msz-GA25VAH - ska den gå hela tiden?
« Svar #1 skrivet: 01 november 2008, 06:48:39 »
Hej !
den ska gå hela tiden vid kallt ute,eftersom det är en sk inverter =reglerar kompressoreffekten steglöst ëfter behovet.
Jag antar att den inte gÃ¥r pÃ¥ fullt hela tiden  ???

mvh. ACE
drygt 800 kvm yta uppvärmd till skiftande temperaturer
husqvarna tekniktank, några solfångarsystem och en Daikin bergvärmepump med 280m borrhål.
Diverse l/l pumpar samt en modifierad nibe 1215 med 140m borra till bostadshuset.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Mitsubishi msz-GA25VAH - ska den gå hela tiden?
« Svar #2 skrivet: 01 november 2008, 10:15:28 »
Japp så länge minsta lilla värmebehov finns skall den gå hela tiden, dvs för de flesta när utetemperaturern är under 12-14 grader.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!