Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Neddragen temp i bottenplanet gav lägre temperatur i rummet med rumstermostat  (läst 577 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nibevepen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!

Jag har en NIBE F1255. Kände att jag måste dra ner på temperaturen i ett par rum i bottenplanet, för att en massa pelargoner tog stryk. Då sjönk temperaturen i radiatorn i vardagsrummet i överplanet, det rum där jag har rumstermostaten. Varför blir det så och finns det något annat sätt att sänka temperaturen i vissa rum i bottenplanet, men samtidigt behålla den tidigare bra temperaturen i rummet med rumstermostaten?

Kan nämna att jag har enrörssystem med två värmeslingor i vardera plan i huset.

Min värmepump har verkligen gått som en klocka sedan jag fick den installerad för snart två år sedan! Har aldrig sett annat än den där gröna lampan lysa. :)


Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4707
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
1- rörs och stänger av nÃ¥gon, dÃ¥ är nog strypventilerna i kopplet för mycket öppna, vattnet kommer inte förbi utan det blir stopp, foto pÃ¥ där rören är kopplade kan  jag eller andra visa/tala om hur man ställer om

Utloggad nibevepen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Tack! Det är säkert som du säger. Tog ändÃ¥ ett par bilder över nÃ¥got som liknar ett rÃ¥ttbo för en icke rörmokare. ;) Det var kanske inte ens vad du ville se.  :)


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!