Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Nibe pumpar och värme i Älvsbyhus.  (läst 38661 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Nibe pumpar och värme i Älvsbyhus.
« skrivet: 04 februari 2011, 21:31:01 »
Jag tror det kommer gå åt helvete med 750 i Älvsbyhus. Idag sågade vi i golvet i kompisens hus, just där avluften går och konstaterade att isoleringen är blött! Ett nytt hus!

Vi väntar pÃ¥ en riktig fukt mätare.  Han börjar bli orolig...
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Danred

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 95
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nibe pumpar och värme i Älvsbyhus.
« Svar #1 skrivet: 04 februari 2011, 21:53:52 »
Behövs fuktmätare när det är blött?
Fram med videokameran och ring sedan fuskbyggarna ;)

Jag tror inte det är pumpens fel att det blir blött. Det är snarare installatören som inte byggt rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34914
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nibe pumpar och värme i Älvsbyhus.
« Svar #2 skrivet: 04 februari 2011, 22:09:52 »
Varför sågade ni i golvet?
Vad menar du med "avluft", går frånluften från huset via golvet och ut?
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se