0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla gummianslutningen som sitter mellan förgasaren/trottelhuset och insuget. De brukar spricka och då drar den tjuvluft om förgasaren/trottelhuset vickar lite.
Hej, Jag tror du har en insprutare. Ett insprutningsmunstycke som sitter i ett spjällhus, liknar en förgasare. Har du fått rätt anslutning? Finns några stycken att välja på till golf beroende på årsmodell och motor. Då problemet uppkom när du bytt denna ligger det nära till hands att det har med den att göra. Kolla så att det är rätt del och att det blir tätt efter montering. En flaska startspray som Rickard föreslog är ett bra sätt att hitta läckor med. Tänk på att insugningsröret och spjällhuset kan vara utbytt så kolla med den gamla delen för säkerhets skull.
Citat från: tipo874 skrivet 11 januari 2008, 16:03:23Kolla gummianslutningen som sitter mellan förgasaren/trottelhuset och insuget. De brukar spricka och då drar den tjuvluft om förgasaren/trottelhuset vickar lite. En 91a är nog insprutning på den när det är kat men även många slangar som kan läcka tjyv suga även broms servon kan läcka med samma följd besvär mvh kjell
Hej!Det är en -91 med förgasare och kat. Importerad. Har för en vecka sen bytt det här mellanstycket till förgasaren. Det är efter detta som detta problem uppstått. Visst bilen gick inte hundra jämnt innan heller. Kan det räcka att justera tomgången kanske?Mvh John
Hej!Det här med slangar och sånt som en del skriver om. Jag fick en känsla att när min svärfar hjälpte mig byta gummiflänsen vid förgasaren att möjligtvis ngn slang kom på fel ställe på luftrenaren. Om så är fallet, kan detta va orsaken till problemet?Mvh John