|
Ämnessammanfattning
Skrivet av: frav
« skrivet: 04 januari 2009, 21:21:21 »
Panasonic justerade upp effektkurvan på GKE samt HKE jämfört med gamla DKE serien under 2007/2008.
Kurva på E12:
Häls
Tomas
Okej, så man får alltså en GKE eller HKE utedel i utbyte när en DKE ger H16? Eller missuppfattar jag något?
Skrivet av: vpgr
« skrivet: 04 januari 2009, 19:53:03 »
Panasonic justerade upp effektkurvan på GKE samt HKE jämfört med gamla DKE serien under 2007/2008.
Kurva på E12:
Häls
Tomas
Skrivet av: frav
« skrivet: 04 januari 2009, 09:47:18 »
Den nya modellen av E9/E12 har betydligt mer effekt vid kall väderlek än den förra modellen. Ring V+S och be dem kolla om allt är rätt.
Tomas
Hej! Vad menar du med nya modellen av E9/E12? Är det den utbytesenhet som de som har H16 i sin E9/E12DKE byts mot? Om så, vad är det som gör denna nya E9/E12DKE effektivare än den ursprungliga "H16" modellen?
Skrivet av: vpgr
« skrivet: 01 januari 2009, 20:31:54 »
Den nya modellen av E9/E12 har betydligt mer effekt vid kall väderlek än den förra modellen. Ring V+S och be dem kolla om allt är rätt.
Tomas
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 01 januari 2009, 13:02:14 »
Hej Kjell! Det är väl bra att den bara drar 1600 watt gentemot den gamlas 1900 watt, den nya kanske är mkt effektivare Har du verkligen testat den på fullgas 30 ºC och 5:ans fläktläge en ordentlig stund?? eller kanske powerläget??
Mvh Raffen.
den nya H16 utbytes ger mycket mindre värme än den förra har haft lite kallt nu nån vecka -20 på nätterna 10-15 på dagarna nu är det bara +12 i garaget med den nya och den drar bara 1200-1300 watt den gammla orkade hålla +16 när det var liknande ute temp ska man ringa varmt & schönt å klaga ? eller ska man INTE ha varmt&schönt med den nya kjell
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 08 mars 2008, 01:45:49 »
Hej Kjell! Det är väl bra att den bara drar 1600 watt gentemot den gamlas 1900 watt, den nya kanske är mkt effektivare Har du verkligen testat den på fullgas 30 ºC och 5:ans fläktläge en ordentlig stund?? eller kanske powerläget?? Mvh Raffen.
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 07 mars 2008, 23:50:08 »
kallt å högljutt menar du Passande namn för just P
den går tyst å fint nu endast den blinkande timer lampan som värmer kjell
Fick ute delen ut-bytt 18 feb & den går än tycker den ger mindre värme än den förra H16 och den drar bara 1600 watt som max de andra E-12orna drar 1900 watt men den (kanske) vibrerar lite mindre eller så är det Rickards nya gummikuddar som har fixat det Fick även fläktmotorn bytt på den andra pumpen av varmt & schönt är det någon som har el-mätare på en utbytes H 16 om den bara ska dra 1600 watt ? mvh kjell
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 15 februari 2008, 08:39:12 »
kallt å högljutt menar du Passande namn för just P
den går tyst å fint nu endast den blinkande timer lampan som värmer kjell
Skrivet av: luckyman
« skrivet: 14 februari 2008, 20:48:25 »
kallt å högljutt menar du Passande namn för just P
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 13 februari 2008, 12:06:00 »
Det är inte så många anmälda H16 just nu så nu hinner dom nog ifatt lite igen. Nu har jag "bara" 2-3 st i veckan
Kom svar i dag rån H16 support
På grund av det rådande reklamationstrycket kan tid för utbyte dröja upp till en månad
Med Vänliga Hälsningar
H16 Support
kjell
Kom brev i dag från Varmt & skönt i saltsjöbo De kommer den 18 februari få se om de även har fläktmotorer med sig ? mvh kjell
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 08 februari 2008, 08:38:41 »
Det är inte så många anmälda H16 just nu så nu hinner dom nog ifatt lite igen. Nu har jag "bara" 2-3 st i veckan
Kom svar i dag rån H16 support På grund av det rådande reklamationstrycket kan tid för utbyte dröja upp till en månad Med Vänliga Hälsningar H16 Support kjell
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 07 februari 2008, 09:24:26 »
Det är inte så många anmälda H16 just nu så nu hinner dom nog ifatt lite igen. Nu har jag "bara" 2-3 st i veckan
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 07 februari 2008, 09:09:46 »
Hade maxstrul.. med min VP specialistfirma. Tog nästan tre månader. Men det var när H16 var som hetast i höstas. (Augusti - November).
Anmäl direkt till LMG's hemsida. Ligg på per telefon därefter är mitt recept. LMG/Panasonic var snabba och reko.
Fick svar på E-posten i dag Det tog bara 3 dagar att läsa mitt brev så det tar nog 3 månader att få en fungerande pump Hej! H16 felet på CU-E9DKE el. CU-E12DKE är ett fabrikationsfel som du kommer att få åtgärdat kostnadsfritt. Denna reklamation ska i första hand gå till din återförsäljare. Vi undrar därför var du har köpt pumpen och om du har reklamerat den till din återförsäljare.
Med Vänliga hälsningar
H16 Support
Få se om det tar 3 dagar eller mer för nästa svar mvh kjell
Nu ökar de takten på H16support tog bara 3 timmar så fick jag H16 blanketten kanske H16 support är här & läser ? mvh kjell
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 06 februari 2008, 21:30:17 »
Nu har min innerdel börjat låta som ett fågelbo. Det lät bra med din snabba service. Hoppas att jag kommer ha samma bemötande från min firma som installerade min pump. Skall ringa imorgon.
Hej Teery! Kolla du med den firman som installerade din pump (om det nu var samma firma som du köpte pumpen av??) om det är de som skall fixa till felet, eller om du skall felanmäla till LMG, jag tror att du får göra samma procedur som jag gjorde via felanmälan till LMG, eftersom det verkar som om Panasonic har valt ut vissa företag som sköter deras ärenden och ev fel, men det gör ju iof ingenting, eftersom i mitt fall var det ju bara till fördel. Mvh Raffen.
Skrivet av: Rollster
« skrivet: 06 februari 2008, 21:17:50 »
Suck, jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.
Hej Larryd! Kan väl bara hålla med dig. Jag har iof inte haft några problem med H16-felet, men väl fläktmotor/lager till innerdelen som började kvittra och vissla för ca drygt 1 månad sedan. Jag köpte min pump via en Hemmabutik med ett erbjudandepris och de hade en accrediterad kylfirma som installerade den, fick 2 års garanti på den från den 1 sept -05, och jag var in till butiken och pratade med dem om problemet, och tänkte i förlängningen att jag iaf skulle kunna utnyttja reklamationsrätten på 3 år. De sa bara att jag skall fylla i blanketten på LMG enl nedanstående länk: http://luftmiljo.episerverhotell.net/EPiDesk/public/NewCaseForm.aspx?id=22265 så skulle jag få ett ärendenr, och sedan hör de av sig. Jag fyllde i denna för ca 3 veckor sedan och i måndags ringde det en tjej till mig och frågade om de kunde komma idag onsdag vid lunchtid, och jag sa att det går bra, sen frågade jag vad det kostar, och till min förvåning sa hon då att det kostar ingenting, det går på garantin Så idag kom det en kille vid kl 12.30 från Kyl & Värmeteknik i Örebro (ca 15 mil från mig), med en kartong med ny motor med keramiska lager och en skruvmejsel, fixade ur det gamla och in med det nya, gick på lite drygt 15 minuter, skrev ned tillv.nr på innerdelen på kartongen där den gamla motorn numera låg, tackade för sig och åkte vidare efter provkörningen kl 12.55. Måste erkänna att jag blev riktigt imponerad av hur man skötte detta ärende, och all heder till både Panasonic och till denna firma som kom och fixade till detta, det kallar jag en riktigt bra service. Thumbsup
Mvh Raffen.
Man har läst en hel del här på forumet om klantiga montörer / reparatörer som kunder varit jättemissnöjda med, men det är bara att gratulera dig RAFFEN att du fick en sån Professionell Service vid bytet av fläktmotorn ! Man kan väl säga som så att servicefirmor ska ha "servicemind" !!
Skrivet av: teery
« skrivet: 06 februari 2008, 21:05:24 »
Suck, jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.
Hej Larryd! Kan väl bara hålla med dig. Jag har iof inte haft några problem med H16-felet, men väl fläktmotor/lager till innerdelen som började kvittra och vissla för ca drygt 1 månad sedan. Jag köpte min pump via en Hemmabutik med ett erbjudandepris och de hade en accrediterad kylfirma som installerade den, fick 2 års garanti på den från den 1 sept -05, och jag var in till butiken och pratade med dem om problemet, och tänkte i förlängningen att jag iaf skulle kunna utnyttja reklamationsrätten på 3 år. De sa bara att jag skall fylla i blanketten på LMG enl nedanstående länk: http://luftmiljo.episerverhotell.net/EPiDesk/public/NewCaseForm.aspx?id=22265 så skulle jag få ett ärendenr, och sedan hör de av sig. Jag fyllde i denna för ca 3 veckor sedan och i måndags ringde det en tjej till mig och frågade om de kunde komma idag onsdag vid lunchtid, och jag sa att det går bra, sen frågade jag vad det kostar, och till min förvåning sa hon då att det kostar ingenting, det går på garantin Så idag kom det en kille vid kl 12.30 från Kyl & Värmeteknik i Örebro (ca 15 mil från mig), med en kartong med ny motor med keramiska lager och en skruvmejsel, fixade ur det gamla och in med det nya, gick på lite drygt 15 minuter, skrev ned tillv.nr på innerdelen på kartongen där den gamla motorn numera låg, tackade för sig och åkte vidare efter provkörningen kl 12.55. Måste erkänna att jag blev riktigt imponerad av hur man skötte detta ärende, och all heder till både Panasonic och till denna firma som kom och fixade till detta, det kallar jag en riktigt bra service. Thumbsup
Mvh Raffen.
Nu har min innerdel börjat låta som ett fågelbo. Det lät bra med din snabba service. Hoppas att jag kommer ha samma bemötande från min firma som installerade min pump. Skall ringa imorgon.
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 06 februari 2008, 20:27:23 »
Då fläktmotorerna på E9/12DKE har mycket strul så känner sig nog Panasonic tvungna till lite goodwill byten efter allt rabalder med H16 på samma modeller. Tror nog att dom flesta återförsäljare förser sina kunder med nya fläktmotorer även om dom har lämnat 2 års garanti på dom.
Skrivet av: Raffen
« skrivet: 06 februari 2008, 20:09:17 »
Suck, jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.
Hej Larryd! Kan väl bara hålla med dig. Jag har iof inte haft några problem med H16-felet, men väl fläktmotor/lager till innerdelen som började kvittra och vissla för ca drygt 1 månad sedan. Jag köpte min pump via en Hemmabutik med ett erbjudandepris och de hade en accrediterad kylfirma som installerade den, fick 2 års garanti på den från den 1 sept -05, och jag var in till butiken och pratade med dem om problemet, och tänkte i förlängningen att jag iaf skulle kunna utnyttja reklamationsrätten på 3 år. De sa bara att jag skall fylla i blanketten på LMG enl nedanstående länk: http://luftmiljo.episerverhotell.net/EPiDesk/public/NewCaseForm.aspx?id=22265så skulle jag få ett ärendenr, och sedan hör de av sig. Jag fyllde i denna för ca 3 veckor sedan och i måndags ringde det en tjej till mig och frågade om de kunde komma idag onsdag vid lunchtid, och jag sa att det går bra, sen frågade jag vad det kostar, och till min förvåning sa hon då att det kostar ingenting, det går på garantin Så idag kom det en kille vid kl 12.30 från Kyl & Värmeteknik i Örebro (ca 15 mil från mig), med en kartong med ny motor med keramiska lager och en skruvmejsel, fixade ur det gamla och in med det nya, gick på lite drygt 15 minuter, skrev ned tillv.nr på innerdelen på kartongen där den gamla motorn numera låg, tackade för sig och åkte vidare efter provkörningen kl 12.55. Måste erkänna att jag blev riktigt imponerad av hur man skötte detta ärende, och all heder till både Panasonic och till denna firma som kom och fixade till detta, det kallar jag en riktigt bra service. Thumbsup Mvh Raffen.
Skrivet av: larryd
« skrivet: 06 februari 2008, 15:53:56 »
Suck,
jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 06 februari 2008, 10:46:27 »
Hade maxstrul.. med min VP specialistfirma. Tog nästan tre månader. Men det var när H16 var som hetast i höstas. (Augusti - November).
Anmäl direkt till LMG's hemsida. Ligg på per telefon därefter är mitt recept. LMG/Panasonic var snabba och reko.
Fick svar på E-posten i dag Det tog bara 3 dagar att läsa mitt brev så det tar nog 3 månader att få en fungerande pump Hej! H16 felet på CU-E9DKE el. CU-E12DKE är ett fabrikationsfel som du kommer att få åtgärdat kostnadsfritt. Denna reklamation ska i första hand gå till din återförsäljare. Vi undrar därför var du har köpt pumpen och om du har reklamerat den till din återförsäljare. Med Vänliga hälsningar H16 Support Få se om det tar 3 dagar eller mer för nästa svar mvh kjell
Skrivet av: tolins
« skrivet: 04 februari 2008, 20:33:18 »
Normal väntetid nu är ca 3 veckor
Skrivet av: larryd
« skrivet: 03 februari 2008, 18:30:38 »
Hade maxstrul.. med min VP specialistfirma. Tog nästan tre månader. Men det var när H16 var som hetast i höstas. (Augusti - November).
Anmäl direkt till LMG's hemsida. Ligg på per telefon därefter är mitt recept. LMG/Panasonic var snabba och reko.
Skrivet av: TS Comfort AB
« skrivet: 03 februari 2008, 16:04:02 »
Det borde inte ta 2 månader nu då det kommer en sändning till Panasonic nu och en i början på mars.
Skrivet av: teery
« skrivet: 03 februari 2008, 15:19:27 »
Tror att det går fortare än 2 månader. De flesta med H16 är kanske åtgärdade? Skulle vara intressant att veta hur länge du får vänta på en utbytesenhet.
Ha det så bra.
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 03 februari 2008, 14:47:33 »
Min pump är också från 2005/3. Har haft min i snart 2 år nu. Man kanske skall förvänta sig en H16. Är din pump en kinnan pump eller sk "fulpump"?
Har en god vän som hörde av sig till H16 supporten. Tog ca 2 månader innan han fick en ny utedel. Ganska snabbt med tanke på det antal maskiner som är drabbade av detta fel.
Hoppas att det löser sig för din del.
Det är en fulpump Onzza Har en lika i källaren & den går (än) och far min har 3st & de går än det underliga är att den i garaget har gått minst den har förbrukat 4000kwh sedan starten den i källaren är snart uppe i 10,000 kwh två månader låter länge ? då är det vår och behöver ingen värme i garaget man får leta på de gamla hederliga el-värmarna mvh kjell
Skrivet av: teery
« skrivet: 03 februari 2008, 14:16:12 »
Min pump är också från 2005/3. Har haft min i snart 2 år nu. Man kanske skall förvänta sig en H16. Är din pump en kinnan pump eller sk "fulpump"?
Har en god vän som hörde av sig till H16 supporten. Tog ca 2 månader innan han fick en ny utedel. Ganska snabbt med tanke på det antal maskiner som är drabbade av detta fel.
Hoppas att det löser sig för din del.
Skrivet av: kjell62
« skrivet: 03 februari 2008, 11:50:12 »
Garage-pumpen tackade för sig i går -3-4 grader funkade nästan 2 år tillverkad 2005/3 Har mejlat H16 support få se om det händer nått någon som nyligen fått utedelen bytt ? hur länge får man vänta ? mvh kjell
|
|
|