Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Söker extern temperatur kontakt som kan slÃ¥ av/pÃ¥ värmepump  (läst 1147 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BjornN

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Håller på och installerar en luft/vatten värmepump. Vid minus 15 så levererar de inte speciellt mycket så bara risk att lager och annat går sönder. Jag har en elpatron som då går in. Har ingen sådan funktion i min pump så söker nu den externt. Dvs en kontakt som klarar 16apm och som man skall ställa att slå av då t.ex. minus 14 ute och slå på igen då minus 10. Köpte en från Conrad, men de var väldigt struliga och den jag fick klarade 100mA så det var inte helt rätt. Finns det någon som har något ni kan rekommendera?
/Björn

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
Du måste väl ändå ha en termostat till elpatronen. I så fall är det väl bara att ställa upp den vid behov. Hur styr du tempen ut från VP'n? Laddar du en tank till nån fast temperatur och shuntar till radiatorerna?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!