Det du Matte som jag hade i åtanke med DYR tekniker
Det jag aldrig förstod när det diskuterades spaltmeter om denna oljepåfyllning för några år sedan var varför inte reklamera till Panasonic och få den utbytt istället för att söla med en massa olja och kanske mista garantin när man utfört åtgärder själv
Förhoppningsvis har dom flesta fått sina haverier innan det har gått 5 år.
Blev själv förvånad när en kund hörde av sig då han fått H16 och den hade snurrat i över 6 år !!
Som "tur" är har nog dom flesta nog havererat innan 5 år
Göran
Vi bad också kunderna starta om för att den skulle ge någon värme tills den blev utbytt, vissa gick till avfrostning och vissa gick inte alls.
Möjligt att vissa gick som din maskin inkl avfrostningar men inget som jag kan minnas, jag minns dock inte allt
Doggydoggen
Det var tiotusentals maskiner som fick H16 felet, dom första efter något halvår.
Lösningen var att dom skickade ut nya åtgärdade utedelar.
Efterhand så fanns det inga fler nya uppdaterade utedelar så det satt ett antal Panasonic anställda från Malaysia och åtgärdade returnerade utedelar som gick ut igen.
På efterföljande GKE så fanns inte problemet längre med H16
Det var helt omöjligt att få svar från dom Japanska teknikerna vad det var som var fel, tror inte att det är kultur där nere att erkänna att något är fel
Vad jag har med Norrland att göra ace vet jag inte , jag gillar inte ens kyla