Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Autoläget pÃ¥ IVT Nordic  (läst 3295 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jagla

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
Autoläget på IVT Nordic
« skrivet: 13 oktober 2006, 15:56:48 »
Kör första säsongen med IVT L/L
Provade igår att köra på AUTO-AUTO läget.
Visserligen rekommenderar man (konstigt nog) inte att köra detta, men man måste ju testa. >:D

Utetemp +9 innetemp +22, pumpen startar inte, blÃ¥ser bara med lägsta fart. Jag lät den stÃ¥ sÃ¥ över natten, pÃ¥ morgonen hade jag +18/19 grader, men ingen värme pÃ¥ pumpen, bara blÃ¥s.  >:(

Ska det va så här?.... Hur kör man bäst?
Jag bor i Jönköpings län i ett relativt öppet sluttningshus på 150m2, byggt -82. Pumpen placerad i en öppen trappa med vilplan ca 70 cm över golvnivån i övervåningen.
Har tidigare kört med pumpen i fläkt-autoläge men tycker att det är väl kallt i undervåningen annars OK. Har hittills gjort åt ca 60kWh denna säsongen.

Apropå, är det någon mer än jag som har problem med surround-anläggningen som följde med pumpen. Jag har fördröjning i ljudet kontra bilden. Tips???

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: Autoläget på IVT Nordic
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2006, 16:05:46 »
Har du för avsikt att värma med pumpen dÃ¥ ska du absolut INTE ha pumpen inställd pÃ¥ auto utan dÃ¥ skall den vara inställd pÃ¥ HEAT annars kan den plötsligt börja kyla för att hÃ¥lla inställd temp tex om du eldar i en kamin eller om solen strÃ¥lar in och ger värme. Men fläkten kan du köra pÃ¥ auto det är helt ok.  MvH Krister    *vinkar*
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: Autoläget på IVT Nordic
« Svar #2 skrivet: 13 oktober 2006, 18:39:32 »
Du kan kallibrera avståndet mellan varje högtalare till den plats där du sitter. Gå in i "speaker delay" läget, där får du upp alla 5 högtalarna och sen är det bara att välja avståndet.
Är mycket förvånad över det denna maskin presterar, duger gott och väl till ett rum på 20 kvm.
Lycka till
Mest kyla men lite värme också

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!