Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ny användare  (läst 1870 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yankee

  • Gäst
yankee
Ny användare
« skrivet: 27 oktober 2012, 10:59:15 »
 Hej Alla  :)
Härligt forum med massa nyttig läsning och massor med hjälp!
Har läst en del här om Panasonics pumpar och har nu bytt motorn i min cs-e9ekeb (inte helt smidigt men fullt genomförbart).
Dock så har jag nu ingen värme i skiten! dontknow!!!
Ute delen snurrar inte heller dontknow
Huset är sÃ¥lt och jag vill naturligtvis lämna en fungerande pump men inte betala en massa pesetas i repkostnader  :-\
Har läst om att gas påfyllning kan behövas!
Men fÃ¥r man värme om ute delen inte snurrar??  Sc:,h
help

Utloggad shelter

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Tekniknörd
SV: Ny användare
« Svar #1 skrivet: 27 oktober 2012, 13:13:03 »
Även om gasen är slut borde fläkten snurra tycker jag.
Panasonic CU-6501 AVT (CU-E12EKEB)
Fujitsu LEC-N 12

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ny användare
« Svar #2 skrivet: 27 oktober 2012, 14:03:45 »
Det första man tänker på när du bytt fläktmotor är om tempgivarens kontakt sitter på kretskortet ?

Då du haft denna ett tag tar jag för givet att den står i HEAT läge och en högre temp är inställd via fjärren än vad insugsluften ovanför innerdelen är .

Någon köldmedia ska du inte behöva fylla på såvida du inte varit riktigt brutal när du bytte fläktmotorn , du borde dock ha hört ett pysande om du lyckades ta hål på något.

Och det är omöjligt att fÃ¥ värme utan att utedelen "snurrar"  ;)

 
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

yankee

  • Gäst
yankee
SV: Ny användare
« Svar #3 skrivet: 28 oktober 2012, 18:44:06 »
Nästan hundra på att alla kablar mm kom tillbaka till ursprungsläget efter motorbytet. Det var trots allt inte så många.. tummenupp
Öppnade och kolla de kablaget till utedelen och där verkar allt sitta som det ska!
Vad är det vanligaste problemet med att utedelen inte kommer igång Sc:,h (snurrar ;))

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ny användare
« Svar #4 skrivet: 28 oktober 2012, 19:28:16 »
temperaturgivaren om det inte kommer nÃ¥got larm  ;)
Men det absolut vanligaste när någon ringer om att maskinen inte fungerar är rent handhavandefel via fjärrkontrollen efter sommaruppehållet men det kan du nog utesluta då det är kollat att den står i HEAT med högre temp än vad som är vid insuget och att innerdelen tar emot kommandon med ett pipljud.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

yankee

  • Gäst
yankee
SV: Ny användare
« Svar #5 skrivet: 28 oktober 2012, 21:35:04 »
WOOOOOOHOOOOOO! :) :)
Höll på att bli knäpp! Nollställde kontrollen och upptäckte att jag inte varit tålmodig nog utan bara knappat på...
Den avfrostade och VOILA!!!!
Jag erkänner, det visade sig vara ett handhavandefel.
MEN jag hade inte klarat det utan detta forum, sååååå....
 tummenupp tummenupp tummenupp tummenupp
Tack/ Toni

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ny användare
« Svar #6 skrivet: 28 oktober 2012, 21:49:58 »
DÃ¥ är du med i den vanligaste klubben med "trasiga" värmepumpar  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!