Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FrÃ¥ga om IVT Greenline HT plus C7 2004  (läst 790 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jimmy777

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fråga om IVT Greenline HT plus C7 2004
« skrivet: 30 september 2013, 22:28:56 »
Halloj! Har ingen värmepump än men huset jag är intresserad av att köpa har en IVT Greenline HT plus C7 och den är från 2004. Den har tydligen inte fått någon service av firma någon gång och jag vet inte heller hur många starter den har etc. Det enda jag vet mer är att hålet till den är på 130 meters djup.

Min fråga är om jag ska räkna med att inom något år behöva byta ut kompressor eller liknande eller vad som kan tänkas gå sönder med tanke på att den är snart 10 år gammal. Många skriver att livslängden på tidiga pumpar är runt 10 år och även om det är 15 år så är det rätt snart det med.
Jag förstår att en pump kan paja efter 5 år likväl som 20 år beroende på service och skötsel. Men Hon som bor i huset nu är 77 år gammal och bor ensam så tyvärr har hon inte så mycket koll på något så det känns som jag kan få mer kött på benen här i forumet.

// Jimmy

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!