0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
har du kollat så högtryckvakten är ordentligt åtdragen ?
Det finns instrument som man "sniffar" efter läckor med.Kylkillar har sådana.Gasen innehåller lite "smörjolja" och när gasen försvinnerut i luften så är oljan kvar vid läckstället.Men hade jag varit du så hade jag kollat utedelen.Hittar du inget så byt hetgasgivaren.Som sagt, antingen har du för lite gas och den gör sitt jobbeller så visar den fel.MVH TelturOBS Hetgasgivaren är ett 58K25 NTC givare till skillnad från de andra.Data på den har du på sid 230 (xls filer)
mätte du upp 105 ºC hetgastemp efter den varvat ner Definitivt det som är problemet..troligen brist...eller möjligen täppt på vätskesidan
Citat från: ace skrivet 28 februari 2010, 15:51:42mätte du upp 105 ºC hetgastemp efter den varvat ner Definitivt det som är problemet..troligen brist...eller möjligen täppt på vätskesidanJust det , fenomenet kan faktiskt också uppträda omvattenflödet är väldigt lågt.Vad har du för vatten temperaturer på in/ut från växlarennär pumpen ligger på 700W ?MVH Teltur
Har du kollat om cp fungerar riktigt i innedelen? Det sitter en rätt så stor skruv på cp som man kan skruva bort, avluftning tror jag det är. Ta det försiktigt det kan spruta ut vatten därifrån. Det gjorde det för mej , och det visades att den var paj, det märkliga är att jag har 2 cp till och där forsar det inte ut så. Iallafall så ser man där om den snurrar runt, gör den inte det så kan man prova och vrida runt i ett spår och se om man kanske får igång den.
Ja så var kylis förbi i veckan och fyllde upp maskinen en skvätt så den går hyffsat igen. Dock så dömde han ut den igen och tyckte inte alls att den jobbar på nått bra tryck =(Den går iallafall hyffsat nu med rätt mängd gas och ger bättre än ingenting, COP 1,5 eller nått Men den vägrar avfrosta när det är kallare än -10 och det är skummt så jag skruvade isär den igen för att motionera 4-vägaren och kolla litet. Observerade att 4vägaren i värmeläge hela tiden är styrd av sin magnet som trycker den i läge, dvs det darrar och känns att den drar när man provar att flytta delen med sladd på. Men när den avfrostar eller om man provar den i kylläge så kör inte magneten alls, inget darr eller drag i magneten alls.. Ska de vara så??Såg, eller rättare sagt hörde, en annan sak på samma gång. Det är som ett tydligt knäppande ljud från maskinen när den är i drift eller just varvat ner. Det kommer antingen från den svara lindade spolen bakom 4-vägaren eller möjligen låter det från elektroniklådan med kretskorten?..? Det är som ett vasst tickande ljud som strömhoppande gnistor 2 ggr per skund. Ungefär som när man lyssnar på ett tändstift som gnistrar Helskummt och jag skruvar inte upp och kollar känns det som...Any idea?-Johnny2d