Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ansluta Flow H3 till wifi?  (läst 2753 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vispen74

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ljusterö
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Min gamla hemsida
Ansluta Flow H3 till wifi?
« skrivet: 14 juli 2022, 21:31:49 »
Är det någon som lyckats koppla upp en Flow H3 till sin router? Det vill sig inte, kommer inte genom till sista steget i appen då den aldrig hittar enheten.

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #1 skrivet: 18 juli 2022, 21:58:47 »
Viktigt att du använder 2,4ghz på uppkopplingen dessa Wi-Fi kan ej använd 5ghz


Utloggad Vispen74

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ljusterö
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Min gamla hemsida
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #2 skrivet: 15 augusti 2022, 00:08:27 »
Det enda som gick var att ansluta till en annan router som jag satte med samma ssid och lösenord. När det fungerade kunde pumpen sedan ansluta till det vanliga wifi-nätet. SÃ¥ pumpen verkar initialt inte gilla mitt Asus mech system helt enkelt,  men köper det om den har uppgifterna redan. Märkligt, men funkar nu Ã¥tminstone.

Att begränsa till 2,4 Ghz blev jag tvungen till för att ansluta till den tillfälliga routern, men hjälpte inte i mech systemet. Nu när den väl är ansluten har jag alla wifi band på igen och det lirar.

Trägen vinner

  • Gäst
Trägen vinner
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #3 skrivet: 29 september 2022, 10:14:32 »
Jag fick köra setup-processen 10 ggr innan jag fick det att fungera. Provade bl.a. att byta WiFi-router etc. precis som föreslagits ovan, det hjälpte dock inte heller.

Det som i slutändan visade sig fungera var att korrigera Electrolux Home Comfort-appens automatiskt ifyllda SSID genom att ta bort citationstecknen. Verkar som att det är nåt slags strängformateringsbugg i appen.

När appen automatiskt fyller i t.ex. "HomeNet", så måste man korrigera det till HomeNet, innan man går vidare i processen, för att värmepumpen faktiskt ska lyckas koppla upp sig mot WiFi:t i slutet när man är klar med hela processen.

Zinken

  • Gäst
Zinken
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #4 skrivet: 11 oktober 2022, 20:00:46 »
Alltså, om vi backar ett steg - jag lyckas inte ens få enheten att visa WiFi-symbolen. Har pepprat på "light" på alla möjliga sätt men utan framgång.

EPN09C38

  • Gäst
EPN09C38
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #5 skrivet: 17 oktober 2022, 15:17:43 »
Följer...
Fick min installerad idag, men har precis som Zinken provat allt möjligt, men får inte WIFI symbolen att lysa när jag trycker på "Light" knappen upprepade ggr :(

Elonomi

  • Gäst
Elonomi
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #6 skrivet: 20 oktober 2022, 18:35:37 »
Samma problem, först funkade det att få igång anslutningsprocessen genom att trycka Light > 7 ggr på 10 sekunder, men då lyckades jag aldrig ansluta. Skulle gärna testa tipset att ta bort fnuttarna, men nu funkar det inte att trycka Light längre... Gjorde exakt samma som tidigare men kommer inte in i det läget längre., Har testat att ha den strömlös en stund, ingen skillnad.

Elonomi

  • Gäst
Elonomi
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #7 skrivet: 21 oktober 2022, 11:47:58 »
Uppdatering: Nu är den ansluten!

En annan person i familjen lyckades plötsligt få igång Wifi-anslutningsprocessen igen. Oklart hur hen tryckte annorlunda på Light-knappen än vad jag gjorde, men möjligen är det viktigt att trycka exakt 7 ggr och sedan ge den lite tid att aktivera funktionen, trycker man fler så blir det inget.

Denna gång var det en iphone, och i den appen visas namnet på accesspunkten utan fnuttar, i Android var det inkl omgivadne fnuttar. Så det verkar korrekt att i Android justera nätverksnamnet.

Dock lite besviken på att man inte kan se utetemp eller statistikkurvor över historisk innetemp och energiförbrukning.

Trägen vinner

  • Gäst
Trägen vinner
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #8 skrivet: 05 december 2022, 18:54:04 »
Yes, jag kan också bekräfta att aktiveringssteget med att trycka 7 ggr är frustrerande svårt att lyckas med. Jag upplevde det som att jag lyckades vart 10:e försök. Kan bekräfta att jag också fick känslan att det fungerade om man tryckte exakt 7 ggr och absolut inte fler. Sedan är det någon/några sekunders fördröjning innan symbolen väl börjar blinka och man vet att man faktiskt har lyckats.

Kan också bekräfta att problemet med fnuttarna runt nätverksnamnet mkt riktigt uppträdde på en Android-enhet.

Uppdaterad information avseende fnuttar runt nätverksnamn på Android: Var tvungen att ansluta H3:n igen till ett nytt nätverk, och insåg då att lösningen med att ta bort fnuttarna inte är möjlig att utföra förrän i sista steget, när H3:n ger upp försöken att ansluta till samma nätverk som ens Android-enhet är uppkopplad till och istället faller tillbaka på AP-anslutning. Enbart i det steget verkar man faktiskt kunna redigera nätverksnamnet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ansluta Flow H3 till wifi?
« Svar #9 skrivet: 06 december 2022, 11:12:44 »
kinesisk teknologi när den är som bäst

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!