Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Utan fläktmotor  (läst 2545 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
Utan fläktmotor
« skrivet: 17 april 2007, 21:35:47 »
 huvuddunk   Jag har nu väntat i mÃ¥nader pÃ¥ en ny fläktmotor till innerdelen , men inget händer , jag fÃ¥r väl köra med den gamla dÃ¥ fast den inte lÃ¥ter helt frisk !! :( :(    Har haft stängd maskinen , vet ej hur länge , värmen har vi klarat av TACK vare vÃ¥r stora spis , Startar maskinen för A/C drift först när det blir riktigt hett i stugan i sommar , och hoppas att den hÃ¥ller sommarn ut  (fläktmotorn). :'( :'(
Trodde ej att livet med värmepumpen skulle bli sÃ¥ här sorgligt , att ej  "VÃ¥ga" använda den därför att dagarna för den verkar vara räknade !??
Är det nÃ¥gon som vet hur länge en fläktmotor kan hÃ¥lla , efter att den harbörjat lÃ¥ta annorlunda ????   ???   (kör den alltid i lÃ¥g fläkt hastighet )

På väg till jobbet idag upptäckte jag på en industri att där monterats upp MÅNGA luftvärmepumpar , kunde ej räkna dem , kanske 10st eller fler , toshiba såg det ut att vara , måste väl redan nu börja förbereda sig på att montera ner min pump när fläkten havererar ??

Är det nÃ¥gon som vet hur det gÃ¥r när den VERKLIGEN HAVERERAR , jag menar kan det gÃ¥ riktigt dÃ¥ligt , eller stänger maskinen av sig själv    kortslutning ????  Säkring utlöses ???     ??? ??? ??? ???    Vad göra ? fÃ¥r ingen hjälp !   :'( :'( :'(         huvuddunk





Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Panasonic E9

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Norrland, bakom Konsum.
  • Antal inlägg: 431
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Bort med kärnkraften!
    • TBG
SV: Utan fläktmotor
« Svar #1 skrivet: 18 april 2007, 02:17:39 »
Du fär ringa och mejla dem du köpt pumpen av ännu oftare. Eller att du byter lager själv då.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Utan fläktmotor
« Svar #2 skrivet: 18 april 2007, 19:22:40 »
Jo , jag har tänkt byta fläktmotorn själv bara den kommer nÃ¥ngÃ¥ng , försöker ringa dagligen men ingen svarar , förstÃ¥r ej varför  :( >:( >:( ??
Stubintråden brinner hela tiden för mig , hoppas fläktmotorn kommer förrän stubinen har brunnit av !! _/-
Pumpen är nu 3år gammal , hade tänkt att den ska hålla ännu några år , helst 5 å till , hade den varit uppemot 10år nu hade jag kunnat tänka mig att slita ner den , men ogärna nu redan !! :(
Vore roligt att veta hur länge någon kört med en dålig fläktmotor , från det att den börjat föra missljud tills den pajjat !!!????:D >:D
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!