Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Daikin Altherma 2015 ger felkod 7H-01 vid VVB över 50 grader  (läst 536 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johan___

  • Gäst
johan___
Daikin Altherma 2015 ger felkod 7H-01 vid VVB över 50 grader
« skrivet: 05 april 2022, 11:26:39 »
Hej,

Vår Daikin Altherma från 2015 har fungerat bra förutom en manöverpanel som gick sönder för något drygt år sedan. Fungerat ok efter detta byttes av servicetekniker.

Nu har den börjat larma 7H-01 nästan varje gång varmvattentempen i VVB skall över 50 grader. Typiskt i samband med legionella programmet då jag ställt ner tempen i övrigt. Tidigare var det sporadiskt och kan inte säga exakt när det hänt men ofta efter duschar eller sena kvällar. Jag har under några veckor kört med temp på 50 och stängt av legionella, då har ingen felkod löst ut. Testade idag att öka tempen till 54 grader i VVB och snart efter hade 7H-01 löst ut igen.

Jag har rengjort filter i värmeslingan, vilket varit skitigt i vårt gamla system. Flödet ser ok ut när jag kollat på givarinformationen. Men jag har heller inte lyckats fånga när 7H-01 löst ut.

Några tankar eller idéer vad som kan vara fel? Åtgärder?

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fel på flödessensorn.

Bara att byta ut.

/D

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!