Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga  (läst 3552 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 63

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« skrivet: 13 juli 2007, 10:30:02 »
 fiR: Skulle vilja ha lite info frÃ¥n er övriga där ute i landet vad era erfarenheter är frÃ¥n dom som levererar vÃ¥ra saker/värmepumpar, jag känner att jag har fÃ¥tt nog av dom och att nÃ¥tt slags "uppror" mot dom och deras sätt att sköta sina affärer/Ã¥taganden behövs, eller är det bara jag som är gnällig?, efter ex antal Ã¥r med sönderslagna/körda kartonger, sändningar som bara dumpas av utanför affären under lunchtid (t.o.m under semesterstängt) sÃ¥ vem som helst kan förse sig sÃ¥ börjar man fÃ¥ nog. hade ett jobb pÃ¥ ett sjukhus där ett stort kylagg skulle leveras, det ställdes av i sjukhusets godsmottagning (skulle ha telaviserats till mig för avställning pÃ¥ tänkt placering)trasigt naturligtvis sÃ¥ ut med skadegubbar som tänka sig inte visste var skadan uppkommit, ett annat jobb nyligen skulle vi installera 22st stora takkassetter i en affär i en annan stad, sändningen rings ut vi kommer överens om lev. pÃ¥ tisdag veckan efter, vi stÃ¥r med 2 gubbar en hel dag och väntar pÃ¥ lev. inget dyker upp, ringer dom har missat sändningen, bokar ny tid till 08.00 dan efter, ingen kommer vi ringer fÃ¥r nytt besked ska komma till 11.00 sen 13.00 sen vid 15.00 kommer dom skitsura för nu vill man ju Ã¥ka hem och den här lev. kunde man ju gjort i morgon, 2st kasseter trasiga lastgafflar inkörda i sidan, nu blir jag sur 2 dgr Ã¥t helsike pressat tidsschema ja ni vet, sÃ¥ jag skickar ett brev + faktura till speditören pÃ¥ väntetiden pÃ¥ gubbarna, men tänka sig dom behöver inte komma pÃ¥ överenskommen tid eller dag?, vem eller vilken annan bransch i Sverige kan bete sig sÃ¥ här, om jag bokar en tid för installation med en kund och lallar in 2 dgr senare skulle funka jättebra eller hur!, hur beter man sig för att fÃ¥ dessa att börja ta sina kunder pÃ¥ allvar?

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #1 skrivet: 13 juli 2007, 12:31:46 »
Tja................

Fick levererat till mig av UPS ett par högtalare köpta av en privatperson totalt mosade samt att det ur kartongen hade ramlat
ur delar till stativen. Utan att ljuga så såg det ut som om 2 fotbollslag bestående utav elefanter hade spelat en 2*45min lång fotbollsmatch med paketet. Leveransen skulle gå från Mullsjö till mig, en resa på 130mil rakt norrut om man tittar på kartan, och INTE via Helsingfors som paketet hade gjort, och dessutom tog det 10dgr(spårade via tracker). Paktetet var dumpat på gården utan kvittens då jag ej var hemma, ingen kontakt hade tagits vid leveransen. Jag ringde och påtalade detta, mailade ned bilder på hur kartongen så ut samt vilket emballagemateriel som använts(uppskattningsvis 10m2 bubbelplast och massor med tidningspapper som ytterligare stötdämpning. På kundtjänst hade dem mage att säga att embaleringen ej var tillräcklig och att jag inte hade en enda spänn att hämta i skadeersättning.

Jag kan säga att jag har aldrig, och kommer ej heller efter detta rekomendera dom som speditör. Quinnan som jag pratade med fick verkligen sina fiskar varmt serverade...........



 fiR:

Förbannade idioter!
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #2 skrivet: 13 juli 2007, 13:08:40 »
SÃ¥nt här är mer regel än undantag numera, Ã¥ jag veta fan vad man ska göra Ã¥t det. Skriva till "Uppdrag granskning" kanske  Sc:,h

mvh humlan.

Utloggad trevik

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #3 skrivet: 13 juli 2007, 20:02:30 »
Det är nog bara att vänja sig. De stora jättarna "skiter" i småkunder. Till och med stora kunder. Jag är själv i transportbranchen och hör dagligen att det inte funkar med transporterna.
Det finns hur mycket gods som helst just nu, så blir de av med kunder så bryr de inte sig...

//Micke

Utloggad Gano

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Hammarö
  • Antal inlägg: 2046
  • Karma +10/-3
  • Kön: Man
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #4 skrivet: 14 juli 2007, 00:40:18 »
Har ju bara blivit sämre och sämre.

Beställde grejor från Rinkaby för 3 veckor sedan. Blev uppringd: -Vi kör ut ett paket till dej på onsdag.

Vi var hemma hela dagen, men inte kom det nÃ¥got paket inte. Sedan blev jag uppringd igen: -Bilen var full, sÃ¥ vi kör ut det i morgon istället. (paketet var stort som ett mjölkpaket ungefär  ;D).

Inte tusan kom de på torsdag heller, så jag ringde på eftermiddagen och meddelade att jag själv kommer och hämtar det. Lika bra det, då kan man besiktiga paketet på plats för eventuella transportskador.

Man blir ju avtrubbad till slut. Orkar inte bråka.

MVH/Gano

2 luft/luftvärmepumpar, Daikin N35 Siesta (-17) och Hitachi RAK25 (-04). Kör aldrig elvärme, har monterat ner 7 radiatorer. 8 kvm Lesol 3 AR Lazerplate solfångare värmer varmvatten (-05). 125 kvm direktelshus från 1979, tilläggsisolerat och fönster med argon/lågenergiglas. F-ventilation. 3 som bor hemma, 1 tonåring. Småförbrukare, ca 9500 kWh/år. Braskamin installerad 2010. Körde ett stenhårt sparrace för några år sedan, är för bekväm numera.

Utloggad piece

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nerike
  • Antal inlägg: 457
  • Karma +5/-4
  • Kön: Man
  • IT Mupp.
    • Vurpa.nu (just for fun)
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #5 skrivet: 14 juli 2007, 01:20:28 »
Branchen är sjuk, svärfar har en vapenbutik, han fick en låda gevär och pistoler levererat till sig, ca10 vapen på pallen.
Detta ställde transportbolaget bara utanför butiken och Ã¥kte, dÃ¥ butiken ännu inte öppnat när de var där  huvuddunk Sc:,h
Konstigt nog stod det kvar när vi öppnade butiken.

Och ja, de visste vad försändelsen innehöll...
"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Vurpa.nu (just for fun)
Hus 2 plan + källare tot 500kvm i Närke, byggt 1931Putsad fasad fasad. CTC i550 pro tank med dockad 17kw CTC pump och 4st K2 Solpaneler 3 x 220m borra.

Utloggad ktm525

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 146
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #6 skrivet: 14 juli 2007, 05:08:04 »
Betalar man i bananer får man apor som jobbar.
IVT HT PLUS C7 170m borrhål 4 m till berg. hus: 90+90 (enplans med källare) 21 grader uppe 17 grader i källaren.

Utloggad mrfrenzy

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 165
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #7 skrivet: 14 juli 2007, 12:25:13 »
Ibland undrar jag om inte posten skickar mina paket med den här båten

 knUp

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #8 skrivet: 14 juli 2007, 12:32:26 »
Som tur är får jag alltid leveranserna med samma bil/person, å han känner jag personligen. Så jag har förmånen att kunna få påskrivet, att kollina varit skadade vid leverans m.m. Jag är alltså priviligerad, men hur många är det... Det är för djävligt att det ska behöva vara så här, men det tycks vara satt i system, för det verkar nästan som ett "moment22" att få rätt i sina skadestånds-anspråk, om man inte har samma tur som jag har.

mvh humlan.
« Senast ändrad: 14 juli 2007, 13:20:37 av humlan57 »

Utloggad mrfrenzy

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 165
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #9 skrivet: 14 juli 2007, 13:05:38 »
Jag kanske också har tur, men vid så gott som alla leveranser kräver dom att man kvitterar att man mottagit försändelsen. Om paketet är skadat och chauffören inte vill anteckna det, ja då får dom helt enkelt ingen signatur och får ta med sig paketet tillbaka. Om dom ställer paketet på trappen utan signatur, då kan man inte anse att det är levererat.

Utloggad trevik

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 32
  • Karma +0/-0
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #10 skrivet: 14 juli 2007, 21:01:55 »
Man har alltid 7 dagars reklamation mot transport-skador. Så även om man skriver på vid leverans, och sedan upptäcker att nått är skadat så ska man inom 7 dagar reklamera detta.

//Micke

Utloggad mrfrenzy

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 165
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Vad ska man göra med DHL & Schenker & övriga
« Svar #11 skrivet: 14 juli 2007, 22:21:03 »
ja, men då ska du bevisa att det är fraktföretaget som orsakat skadan, såvida den inte är så stor att det lönar sig att driva en rättegång, är du körd.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!