0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Installatören menade att det flera gånger hänt att det stått fel. Lite som Bosch säger.
Nu kör vi vidare. Har haft kontakt till och från med företaget. Hur känsligt ska man kunna ställa in den? Om jag ställer den på 22,5 grader inomhustemp, hur nära bör/skall den ligga? Ganska så störigt när den hoppar ner på 21 grader så man börjar frysa, eller 23,5 grader då det blir lite väl varmt kanske. Installatören bad mig att ställa ner temperaturen kraftigt och se vad som händer. Ställde ner på 15 grader, efter 3 dagar hade den tryckts ner till 20-21 grader, men inte värre än så. Och detta var när det var 5-10 grader ute. Avrinningen från innedelen fyller en 11L hink från Biltema på 2veckor och utedelen har ingen slang för avrinningen (löst det här själv nu). Tankar? Ideer? Allmäna reklamationsverket? Tänkte ta kontakt med Konsumentverket o se vad de har o säga, men misstänker att de inte riktigt är specialiste på detta området, därav frågar jag här. Nu börjar det bli kallt och jag vill veta om allt funkar som det ska tills det blir riktigt kallt. Vet inte hur jag kan jämföra denna pump med den gamla som var 12 år gammal? Men någon skillnad i elkostnad såg jag inte i Januari-Mars 2018. Hur ska jag gå vidare?
Jag hade utan tvekan vänt mig till ARN och jag är rätt övertygad om att dom har tjänstemän som jobbar med liknande ärenden dagligen om inget annat kan dom garanterat hjälpa dig var du ska vända dig någonstans. Tråkigt detta men hoppas det löser sig OM det fortfarande handlar om feloffererad maskin och installerat än annan
Om innertemperaturen är tokig men anläggningen fungerar i övrigt så är det nog bara dåliga i ställningar av kurvan och eventuellt givarpåverkan som spökar. Normalt något som man som husägare får justera första vintern innan det lirar. Börja med att få kurvan skapligt rätt utan innertemperaturgivaren så blir det enklast.// Magnus
Justera in kurvan det är den som styr värmen i första hand.